هنگام خرید کارت کپچر به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمان انتشار : 28 دی 1401

کارت کپچرها مدل‌ها و برندهای متفاوتی دارند که باید قبل از خرید هرکدام از آن‌ها پرس وجو کرده و در مورد آنها بیشتر بدانید. اگر فرزندی دارید که مدام درخواست خرید کارت کپچر دارد، حتما علاقه دارید بیشتر درباره کارت کپچر و کارایی آن اطلاعاتی به دست آورید. در هر صورت، اطلاعات زیر می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا فقط در فکر سرمایه‌گذاری روی یک کارت کپچر هستید یا زمانی که آماده خرید یک کارت کپچر هستید، خریدی همراه با اطلاعات مورد نیاز انجام دهید.

 

کارت کپچر چیست؟

 

کارت کپچر دستگاهی است که برای ضبط ویدیو (و صدا) و تبدیل آن به سیگنال های دیجیتالی استفاده می‌شود که امکان اشتراک گذاری آن در پلتفرم‌های اینترنتی را فراهم می‌کند. می‌توانید از کارت کپچر برای ضبط و استریم هر تعداد فایل مانند ویدیو از دوربین DSLR استفاده کنید، اما معمولاً برای پخش استریم فعالیت‌ها از کنسول‌های بازی و رایانه‌های بازی رایانه شخصی استفاده می‌شود.

 

از آنجایی که کارت کپچر از دستگاه‌های شما جدا است، می‌تواند محتوا را به گونه‌ای ضبط کرده و برای پخش استریم آماده کند، بدون اینکه به رایانه یا کنسول بازی شما فشاری وارد شود، کیفیت را حفظ کند. بنابراین، کیفیت بازی عالی و بدون تاخیر را دریافت خواهید کرد در حالی که همزمان محتوای واضح را برای استریم ضبط می‌کنید. به علاوه، در حین انجام این کار، دستگاه شما بیش از حد گرم نخواهید شد.

 

 

انواع کارت کپچرها

 

دو نوع اصلی کارت کپچر وجود دارد: اکسترنال و اینترنال. کارت کپچرهای اینترنال یا همان داخلی به مادربرد داخل یک رایانه رومیزی بازی متصل می‌شوند. این فرمت به عنوان کارت توسعه اتصال اکسپرس (PCI-E) از اجزای جانبی یاد می‌شود.

 

کارت کپچرهای اکسترنال یا خارجی به دستگاه‌های شما در خارج متصل می‌شوند. آنها می‌توانند از چند اتصال کابل مختلف استفاده کنند، اما بسیاری از آنها از طریق یک کابل HDMI به دستگاه بازی متصل می‌شوند و اطلاعات را از طریق یک کابل USB به رایانه استریم ارسال می‌کنند. این نوع از کارت کپچرها برای استریمرهای باتجربه و حرفه‌ای که از کارت کپچرهای اولیه ارتقا یافته‌اند، بهترین هستند. از کارت کپچرهای اکسترنال که بسیار پرطرفدار بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند میتوان به کارت کپچر مایجیکا MyGica U800 II , کارت کپچر ایزدکپ EZCap 269 4K و کارت کپچر Ezcap 326 GAMEDOCK ultra نام برد .

 

 

کارت کپچر مایجیکا MyGica U800 II و کارت کپچر ایزدکپ EZCap 269 4K برای استفاده در سالن‌های کنفرانس بسیار مناسب هستند و برای خروجی تصاویر مورد استفاده قرار میگیرند. کارت کپچر مایجیکا MyGica U800 II که دارای آداپتور میباشد و از رابط USB جهت تامین ولتاژ استفاده نمیکند از ویدیوهای Full HD و HDMI 4K@30 پشتیبانی میکند. کارت کپچر ایزدکپ EZCap 269 4K از تصاویر ورودی 4K@60p و خروجی 1080P60 full HD پشتیبانی میکند. این کارت کپچرهای اکسترنال برای استریم تصاویر ویدیویی از قبیل کنسول‌های PS4 و XBOX 360  یا دوربین فیلمبرداری و ... مورد استفاده قرار میگیرند. 

 

 

یکی دیگر از کارت کپچرهای اکسترنال، کارت کپچر ای زد کپ EZCap 326 است که برای استریم و لایو استریم تصاویر ویدیویی مانند کنسول‌های PS5 و XBOX one بسیار مناسب میباشد. EZCap 326 دارای قابلیت استریم بسیار سریع با نرخ فریم بالا تا 120 fps برای سیگنال های Full HD است که بهترین کیفیت را به شما ارائه میدهد. با سرعت بالا این کارت کپچر از تصاویر 4K@30P پشتیبانی میکند و قابلیت ضبط p120 Full HD1080 را دارا میباشد. 

 

 

نکات مورد نیاز برای خرید کارت کپچر

 

هنگام انتخاب یک کارت کپچر برای رایانه شخصی، ابتدا باید بین یک مدل اکسترنال یا اینترنال تصمیم بگیرید. کارت کپچر اینترنال می‌تواند سریع‌تر باشد، اما نصب آن ممکن است کمی سخت باشد البته اگر درباره فناوری مختص به آن آگاهی نداشته باشید و حتمت نیاز به کیس دارد و روی لپ تاپ نصب نمیشود . اگر اینطور است یا فقط می‌خواهید در آینده انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشید، ایده خوبی است که با یک کارت کپچر اکسترنال شروع کنید.

 

در مرحله بعد، باید به قابلیت‌های رزولوشن و سازگاری نرم افزار توجه کنید. هنگام بررسی رزولوشن، حتماً محدودیت‌های پهنای باند روتر خود را در نظر بگیرید. حتی اگر کارت شما قادر به پخش با کیفیت 4K باشد، بسیاری از اتصالات اینترنتی قادر به آپلود با آن رزولوشن نیستند؛ پس دقت کنید تا هنگام خرید وجه اضافه بابت قسمتی از کپچر که برای شما کارآیی ندارد نپردازید ! اگر نتوانستید انتخاب دقیقی داشته باشی با بخش فروش نادر کامپیوتر با شماره تلفن 02166708796 تماس بگیرید تا با راهنمایی همکاران ما بهترین خرید را انجام دهید .

 

 

وقتی صحبت از نرم افزار به میان می‌آید، لپ تاپ‌های بازی و دسکتاپ‌ها باید بتوانند سیگنال‌های دریافتی از کارت کپچر را قبل از پخش استریم فشرده و تبدیل کنند. برخی از کارت کپچرها نرم افزار مخصوص به خود را دارند و برخی با برنامه‌های نرم افزاری استریم کار می‌کنند. اگر یک نرم افزار آماده دارید، باید مطمئن شوید که کارتی که خریداری می‌کنید با آن نرم افزار سازگار است یا خیر. بهتر است از کپچر کارتهایی استفاده کنید که از سیستم UVC پشتیبانی میکنند ( نصب خودکار بدون نیاز به نصب نرم افزار که امکان استفاده از دوربین بجای وب کم را مهیا میکند )

 

هنگامی که راه اندازی کارت کپچر و نرم افزار خود را کامل انجام دادید، می‌توانید با استفاده از آن برای ضبط جلسات , استریم بازی ، ارائه‌ها ، فیلم‌های آموزشی , خروجی تصاویر سالنهای کنفرانس و موارد دیگر از آن استفاده کنید. همانطور که با تجهیزات خود بیشتر آشنا می‌شوید، می‌توانید سرگرمی خود را با لوازم جانبی مانند یک میکروفون HF برای اضافه کردن محتوای صوتی تقویت کنید. همچنین شما میتوانید در پلتفرم‌های استریم موفق باشید، جایی که می‌توانید تعداد زیادی فالوور جمع کنید و به شهرت اینترنتی دست پیدا کنید که آن هم بستگی به محتوای خاص و باکیفیت شما دارد. در آغاز راه این شهرت جهانی در کنار شما هستیم تا بتوانید بهترین و با صرفه ترین انتخاب را داشته باشید . 

ثبت نظر جدید

ستاره
تماس با ما
خدمات پس از فروش : ۶۶۷۳۴۳۴۶ - ۰۲۱     
تماس با پشتیبانی ( واتس اپ و تماس ) : ۰۹۰۱۳۷۸۴۶۹۴
تماس با مدیریت (فقط پیامک ) : ۰۹۳۵۶۷۰۸۷۹۶
آدرس : تهران - خیابان جمهوری - چهار راه سی تیر - مجتمع تجاری فرقانی - همکف - واحد ۲۹ - نادر کامپیوتر

 

نقشه

 

درباره ی ما

فروشگاه نادر کامپیوتر در سال 1364 شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت خود را از ابتدا بر پايه پيشرفت صدا و تصوير بنا نهاده است. ابتداى فعاليت تصويرى با كامپيوترهاى آميگا و كارت هاى شتابدهنده آن بهمراه ديجيتايزرهاى صدا و تصوير شروع شده و در سال هاى متوالى به همراه پيشرفت تكنولوژى كارتهاى ويدئويى استفاده شده در سراسر دنيا را در اختيار هموطنان عزيز قرار داده است. نادر کامپیوتر با توجه به سابقه طولانی در زمینه صدا و تصویر، فروش محصولات جهانی با کیفیت بالا را در دستور کار خود قرار داده است و نمایندگی رسمی و شماره یک فروش محصولات Mygica , Ezcap , Ezcast , Ezcast pro , J5 create , V-king , Matrox , Minix , BeeLink , CanopusBlackMagic Design , LenKeng , M-Audio , Logitech , Bafo , Keynet Plus , +Aroun , Creative , Avermedia , Pegasus , Presonus , Focusrite , Sony , Uniclass و ... با گارانتی اصلی می باشد. و اينك با بيش از سه دهه تجربه حرفه ای در زمينه پخش و فروش انواع کارت کپچر اکسترنال و کارت کپچر اینترنال، انواع كارت تدوين حرفه اى ، کارت صدا, مبدل های صدا و تصویر، گیرنده دیجیتال تلویزیون، گیرنده دیجیتال موبایل و تبلت، گیرنده دیجیتال لپ تاپ و کامپیوتر، دانگل HDMI و دانگل های انتقال تصویر، اندروید باکس، مینی پی سی و ... در خدمت كليه هموطنان عزيز ميباشيم. نادر کامپیوتر همچنین همکاری در انجام تجهیز پروژه های بزرگ همانند سالنهای کنفرانس , ویدیو وال های مطرح انجام شده در کشور و پروژه های بزرگ تصویر بردای بخش درمان ( ذخیره سازی و ارسال تصاویر پزشکی )که در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته در کارنامه کاری خود دارد . در طی یک دهه اخیر نادرکامپیوتر با راه اندازی سایت اینترنتی خود سعی در ارائه محصولات و خدمات بهتر و ارزنده تر برای کاربران ایرانی برآمده است و اینک با بهره گیری از فروشگاه اینترنتی، ضمن ارائه مطالب تخصصی محصولات و ارائه پشتیبانی و راهنمایی، محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب از طریق فروشگاه آنلاین در اختیار کاربر قرار داده است.