درباره Amlogic پردازنده اندروید باکس

زمان انتشار : 22 اردیبهشت 1402

Amlogic Incorporated یا Amlogic (گاهی اوقات AMLogic) یک شرکت سازنده تراشه است که دفتر مرکزی آن در ایالات متحده آمریکا بوده و عمدتاً در چین فعالیت می‌کند. این شرکت SoCهای مناسب برای استفاده در ست تاپ باکس‌های دارای AOSP یا Android TV را ارائه می‌دهند، همچنین SoC‌های مورد استفاده در تلویزیون را نیز تولید می‌کنند. شرکت ام لاجیک در طراحی، توسعه و استفاده از سیستم چند رسانه‌ای روی تراشه (SoC) با کارایی بالا تخصص دارد؛ در نتیجه با توجه به این فناوری‌های پیشرفته، به طور فعال در حوزه‌های جدیدی از جمله دید هوشمند، اتصال بی‌سیم و الکترونیک خودرو گسترش یافته‌ و عصر جدیدی از زندگی هوشمند را آغاز کرده‌ است. Amlogic با ارائه راه حل‌های کلیدی و کامل در ترکیب با نرم افزارها و فناوری‌های سخت افزاری پیشرو در صنعت، از جمله پردازش چند رسانه‌ای UHD، حفاظت از امنیت محتوا، CPU و GPU پیشرفته، مشتریان می‌توانند به سرعت محصولات پیشرو در بازار را با عملکرد پیشرفته و بهینه سازی، توسعه دهند. 

 

 

شرکت Amlogic در سال 1995 در سیلیکون ولی (Silicon Valley) تاسیس شد. تراشه‌های پخش کننده CD Video و تراشه‌های بعدی را برای پخش کننده‌های DVD و سایر برنامه‌های کاربردی شامل رمزگشایی MPEG2 توسعه داد. Amlogic در ایجاد استاندارد HVD (دیسک چند منظوره با کیفیت بالا) مشارکت بسیار داشت. این استاندارد در چین به عنوان جایگزینی برای دیسک‌های ویدئویی DVD مورد استفاده در پخش‌کننده‌های DVD مورد استفاده قرار داده میشد. شرکت ام لاجیک از سال 2010 تا 2013 یکی از شرکت کننده‌های بازار در حال توسعه پردازنده‌های تبلت در چین بود. Amlogic یک مجوز ARM است و در اکثر محصولات خود از معماری ARM استفاده می کند. طبق بیانیه مطبوعاتی مشترک با ARM در سال 2013، ام لاجیک اولین شرکتی بود که از پردازنده گرافیکی Mali-450 ARM در پیکربندی با شش هسته یا بیشتر استفاده کرد.

 

 

Amlogic S905X3 در مقابل Amlogic S905X4 

 

پردازنده Amlogic S905X4 با قابلیت AV1 بیش از یک سال است که ارائه شده و اکنون شاهد معرفی اندروید باکس‌ و کیت‌های توسعه S905X4 هستیم. Amlogic S905X4 یک پردازنده برنامه پیشرفته با پشتیبانی از کدک ویدیویی AV1 با حق امتیاز است که به ویژه برای OTT/IPTV/Set-Top Box هیبریدی (STB) و برنامه‌های باکس رسانه‌ای پیشرفته طراحی شده است. بنابراین ممکن است زمان خوبی باشد تا ویژگی‌های پردازنده جدید Amlogic S905X4 را دوباره با نسل قبلی خود یعنی ام لاجیک S905X3 مقایسه کنید و ببینید آیا تفاوت‌های قابل توجه دیگری به غیر از پشتیبانی از کدک ویدیویی باز AV1 وجود دارد یا خیر.

 

 

به دلیل فرکانس بالاتر (پیش‌فرض) CPU در Amlogic S905X4 به میزان 2.0 GHz کمی سریع‌تر خواهد بود، اما بیشتر مردم متوجه این تفاوت نمی‌شوند. S905X4 قرار است از Vulkan 1.1 پشتیبانی کند، در حالی که S905X3 از آن پشتیبانی نمی‌کند. S905X4 از Nagra DRM، نسخه جدیدتر HDCP، پشتیبانی می‌کند و یک DSP صوتی دو هسته‌ای را ادغام می‌کند، به همین دلیل است که شتاب‌دهنده AI اختیاری وجود ندارد؛ همچنین برخی تفاوت‌های جزئی با موتور کریپتو وجود دارد. بنابراین از دیدگاه کاربر، تنها تفاوت واقعی پشتیبانی از رمزگشایی ویدیوی سخت‌افزاری 4K AV1 خواهد بود که کارایی را تا 20 درصد در مقایسه با H.265/HEVC افزایش می‌دهد و 30 درصد بازدهی مفید پهنای باند را در مقایسه با H.265/VP9 افزایش میدهد. از آنجایی که AV1 توسط Netflix، Amazon Prime Video، YouTube و سایر سرویس‌های پخش آنلاین ویدیو پشتیبانی می‌شود، ممکن است بافر کمتری برای کیفیت ویدیوی یکسان یا کیفیت ویدیوی بالاتر برای نرخ بیت معادل تجربه کنید. یکی از بهترین اندروید باکس‌ها که دارای پردازنده Amlogic S905X3 است، اندروید باکس X96 Max Plus میباشد که توسط فروشگاه نادرکامپیوتر ارائه میشود. رم (RAM) این اندروید باکس 4 گیگابایت DDR3 بوده و حافظه ذخیره سازی آن 32GB DDR3 میباشد.

 

 

ویژگی‌های برجسته در Amlogic S905X4

 

  • پردازنده چهار هسته‌ای ARM® Cortex™ A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز 64 بیتی
  • پشتیبانی از OpenGL ES3.2، Vulkan1.1 و OpenCL2.0
  • کدک ویدیویی AV1 تا 4K@60fps
  • VAD، ASRC/EQ/DRC، 2xHiFi4 آکوستیک/DSP صوتی
  • Amlogic S905X4 یک زیرسیستم قدرتمند CPU/GPU، یک موتور کدک ویدیویی 4K ایمن، و یک خط لوله پردازش تصویر HDR با تمام تجهیزات جانبی اصلی را ادغام می کند تا AP چند رسانه‌ای کم مصرف نهایی را تشکیل دهد. 

 

در کل تفاوت زیادی بین Amlogic S905X3 و S905X4 از نظر عملکرد اندروید باکس وجود ندارد. شاید برایتان سوال باشد که کدام یک را باید انتخاب کنید؟ بستگی به نیاز و بودجه شما دارد که کدام یک از مدل‌های اندروید باکس‌ها را انتخاب کرده و از آن لذت ببرید.

ثبت نظر جدید

ستاره
تماس با ما
خدمات پس از فروش : ۶۶۷۳۴۳۴۶ - ۰۲۱     
تماس با پشتیبانی ( واتس اپ و تماس ) : ۰۹۰۱۳۷۸۴۶۹۴
تماس با مدیریت (فقط پیامک ) : ۰۹۳۵۶۷۰۸۷۹۶
آدرس : تهران - خیابان جمهوری - چهار راه سی تیر - مجتمع تجاری فرقانی - همکف - واحد ۲۹ - نادر کامپیوتر

 

نقشه

 

درباره ی ما

فروشگاه نادر کامپیوتر در سال 1364 شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت خود را از ابتدا بر پايه پيشرفت صدا و تصوير بنا نهاده است. ابتداى فعاليت تصويرى با كامپيوترهاى آميگا و كارت هاى شتابدهنده آن بهمراه ديجيتايزرهاى صدا و تصوير شروع شده و در سال هاى متوالى به همراه پيشرفت تكنولوژى كارتهاى ويدئويى استفاده شده در سراسر دنيا را در اختيار هموطنان عزيز قرار داده است. نادر کامپیوتر با توجه به سابقه طولانی در زمینه صدا و تصویر، فروش محصولات جهانی با کیفیت بالا را در دستور کار خود قرار داده است و نمایندگی رسمی و شماره یک فروش محصولات Mygica , Ezcap , Ezcast , Ezcast pro , J5 create , V-king , Matrox , Minix , BeeLink , CanopusBlackMagic Design , LenKeng , M-Audio , Logitech , Bafo , Keynet Plus , +Aroun , Creative , Avermedia , Pegasus , Presonus , Focusrite , Sony , Uniclass و ... با گارانتی اصلی می باشد. و اينك با بيش از سه دهه تجربه حرفه ای در زمينه پخش و فروش انواع کارت کپچر اکسترنال و کارت کپچر اینترنال، انواع كارت تدوين حرفه اى ، کارت صدا, مبدل های صدا و تصویر، گیرنده دیجیتال تلویزیون، گیرنده دیجیتال موبایل و تبلت، گیرنده دیجیتال لپ تاپ و کامپیوتر، دانگل HDMI و دانگل های انتقال تصویر، اندروید باکس، مینی پی سی و ... در خدمت كليه هموطنان عزيز ميباشيم. نادر کامپیوتر همچنین همکاری در انجام تجهیز پروژه های بزرگ همانند سالنهای کنفرانس , ویدیو وال های مطرح انجام شده در کشور و پروژه های بزرگ تصویر بردای بخش درمان ( ذخیره سازی و ارسال تصاویر پزشکی )که در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته در کارنامه کاری خود دارد . در طی یک دهه اخیر نادرکامپیوتر با راه اندازی سایت اینترنتی خود سعی در ارائه محصولات و خدمات بهتر و ارزنده تر برای کاربران ایرانی برآمده است و اینک با بهره گیری از فروشگاه اینترنتی، ضمن ارائه مطالب تخصصی محصولات و ارائه پشتیبانی و راهنمایی، محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب از طریق فروشگاه آنلاین در اختیار کاربر قرار داده است.