آنچه باید در مورد Thunderbolt 1&2 در مقابل Mini DisplayPort بدانید

زمان انتشار : 25 آبان 1400

آیا درست است که بگوییم اگر Thunderbolt 1 & 2  یک Mini DisplayPort باشد، Mini DisplayPort نیز باید Thunderbolt باشد؟ این حرف به کل اشتباه است! سردرگمی زیادی در مورد Thunderbolt، Mini DisplayPort و اتصال (connectivity) وجود دارد. این به این دلیل است که هر دو Thunderbolt و Mini DisplayPort از یک کانکتور یکسان استفاده می کنند، و تنها تفاوت این است که کانکتور Thunderbolt می تواند (علاوه بر Mini DisplayPort)، یک سیگنال Thunderbolt که یک PCI-Express است، حمل کند. Thunderbolt به طور کامل با لوازم جانبی Mini DisplayPort سازگار است و پورت جدید سازگار به پشت (backward) است، بنابراین هنوز هم می توان از آن برای اتصال به دستگاه های DisplayPort استفاده کرد، اما فقط از پورت جدید می توان برای اتصال به دستگاه های Thunderbolt استفاده کرد.

چه چیزی کار می کند، چه چیزی کار نمی کند؟

تصویر زیر نشان می دهد که کدام ترکیب Thunderbolt (کابل TB) و Mini DisplayPort (کابل DP) با هم کار میکنند. اگر با هم کار کنند (سبز) و اگر نه با (قرمز) نشان داده شده است.

این نمودار فقط به Thunderbolt 1 & 2 اشاره دارد!

 

 

واضح است که مواردی وجود دارد که در آن دو فناوری به خوبی با هم کار می کنند، اما تقریباً دو برابر بیشتر ترکیباتی وجود دارد که این کار را نمی کنند. رایانه‌های دارای کانکتور Thunderbolt (معمولاً با لوگو Thunderbolt مشخص می‌شوند - یک فلش به شکل پیچ صاعقه)، وقتی به صفحه نمایش Thunderbolt یا Mini DisplayPort متصل می‌شوند، کار خواهند کرد، به شرطی که از کابلی مطابق با فناوری نمایشگر استفاده کنید. با این حال، دستگاه دارای Mini DisplayPort وقتی به صفحه نمایش Thunderbolt یا ایستگاه اتصال متصل می شود، کار نمی کند.

مورد Thunderbolt: اتصالات بیشتر

در حالی که Mini DisplayPort فقط امکان اتصال از رایانه شما به صفحه نمایش را می دهد، Thunderbolt فراتر از آن است و به شما امکان می دهد سایر دستگاه های دارای Thunderbolt مانند ایستگاه های اتصال (docking stations)، محفظه های هارد دیسک (hard drive enclosures) و محفظه های RAID را متصل کنید. زمانی که صحبت از انتقال داده ها از رایانه به هارد دیسک خارجی یا محفظه RAID می شود، Thunderbolt عملکرد بسیار بهتری نسبت به USB 2.0 و 3.0 و حتی FireWire 400 & 800 و ExpressCard/PCIe ارائه می دهد. این به این دلیل است که Thunderbolt با دو کانال اختصاصی (یکی بالادست و یکی پایین‌دست) کار می‌کند که هر کابل با تاندربولت 2 سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه یا 20 گیگابیت بر ثانیه دارند.

نمودار مقایسه ای زیر نشان می دهد که Thunderbolt چقدر کارآمد در مدیریت فایل های رسانه ای است:

 

 

همانطور که در مقاله اشاره شد Thunderbolt و Thunderbolt 2 مشابه Mini DisplayPort نیستند. آنها شکل یکسانی دارند، اما از نمادهای مختلف روی کابل و پورت استفاده می کنند. با این حال، این پورت از Mini DisplayPort برای خروجی ویدیو پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید از کابل Mini DisplayPort برای اتصال نمایشگر Mini DisplayPort استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که کابل های تاندربولت برای اتصال دو دستگاه تاندربولت به یکدیگر لازم است.

ثبت نظر جدید

ستاره
تماس با ما
خدمات پس از فروش : ۶۶۷۳۴۳۴۶ - ۰۲۱     
تماس با پشتیبانی ( واتس اپ و تماس ) : ۰۹۰۱۳۷۸۴۶۹۴
تماس با مدیریت (فقط پیامک ) : ۰۹۳۵۶۷۰۸۷۹۶
آدرس : تهران - خیابان جمهوری - چهار راه سی تیر - مجتمع تجاری فرقانی - همکف - واحد ۲۹ - نادر کامپیوتر

 

نقشه

 

درباره ی ما

فروشگاه نادر کامپیوتر در سال 1364 شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت خود را از ابتدا بر پايه پيشرفت صدا و تصوير بنا نهاده است. ابتداى فعاليت تصويرى با كامپيوترهاى آميگا و كارت هاى شتابدهنده آن بهمراه ديجيتايزرهاى صدا و تصوير شروع شده و در سال هاى متوالى به همراه پيشرفت تكنولوژى كارتهاى ويدئويى استفاده شده در سراسر دنيا را در اختيار هموطنان عزيز قرار داده است. نادر کامپیوتر با توجه به سابقه طولانی در زمینه صدا و تصویر، فروش محصولات جهانی با کیفیت بالا را در دستور کار خود قرار داده است و نمایندگی رسمی و شماره یک فروش محصولات Mygica , Ezcap , Ezcast , Ezcast pro , J5 create , V-king , Matrox , Minix , BeeLink , CanopusBlackMagic Design , LenKeng , M-Audio , Logitech , Bafo , Keynet Plus , +Aroun , Creative , Avermedia , Pegasus , Presonus , Focusrite , Sony , Uniclass و ... با گارانتی اصلی می باشد. و اينك با بيش از سه دهه تجربه حرفه ای در زمينه پخش و فروش انواع کارت کپچر اکسترنال و کارت کپچر اینترنال، انواع كارت تدوين حرفه اى ، کارت صدا, مبدل های صدا و تصویر، گیرنده دیجیتال تلویزیون، گیرنده دیجیتال موبایل و تبلت، گیرنده دیجیتال لپ تاپ و کامپیوتر، دانگل HDMI و دانگل های انتقال تصویر، اندروید باکس، مینی پی سی و ... در خدمت كليه هموطنان عزيز ميباشيم. نادر کامپیوتر همچنین همکاری در انجام تجهیز پروژه های بزرگ همانند سالنهای کنفرانس , ویدیو وال های مطرح انجام شده در کشور و پروژه های بزرگ تصویر بردای بخش درمان ( ذخیره سازی و ارسال تصاویر پزشکی )که در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته در کارنامه کاری خود دارد . در طی یک دهه اخیر نادرکامپیوتر با راه اندازی سایت اینترنتی خود سعی در ارائه محصولات و خدمات بهتر و ارزنده تر برای کاربران ایرانی برآمده است و اینک با بهره گیری از فروشگاه اینترنتی، ضمن ارائه مطالب تخصصی محصولات و ارائه پشتیبانی و راهنمایی، محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب از طریق فروشگاه آنلاین در اختیار کاربر قرار داده است.