همه آنچه باید در مورد UASP بدانید!

زمان انتشار : 26 آبان 1400

SCSI یا UASP متصل به USB چیست؟

همه ما یک تغییر نمونه عمیق در نحوه ایجاد اشکال مختلف محتوا، در دسترس قرار گرفتن دیجیتالی و به اشتراک گذاری آن را تجربه کرده ایم. ما امروزه بیشتر و بیشتر از زندگی خود را به شکل دیجیتالی ثبت می کنیم. چالش تنها ایجاد و ضبط این محتوا نیست، بلکه جمع آوری، تجزیه و تحلیل، ذخیره و به اشتراک گذاری این حجم فراوان از داده ها، هم در سطح محلی و هم در سطح جهانی است. همانطور که این روند ادامه دارد و فناوری بهبود می یابد، کمیت داده ها و اندازه آن به طور تصاعدی رشد می کند، داده ها باید ذخیره و پشتیبان گیری شوند، بنابراین همه ما از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه می کنیم، درست است؟

فناوری USB در 10 سال گذشته بسیار پیشرفت کرده است و امکان انتقال و پشتیبان‌گیری از مقادیر انبوه فایل‌ها را سریع‌تر از همیشه فراهم کرده است. USB 3.0 در حال حاضر از سرعت حداکثر 5.0 گیگابیت بر ثانیه از پهنای باند دو جهته پشتیبانی می کند. در این پیشرفت طبیعی، USB 3.1 با پهنای باند عظیم 10 گیگابیت بر ثانیه است.

پایه اصلی ذخیره سازی انبوه برای هر دو USB 1.1 و USB 2.0 استاندارد حمل و نقل انبوه (BOT) بوده است. این موضوع به صنعت محاسبات با کم‌توانی در مقرون‌به‌صرفه، کارایی و سادگی به خوبی خدمت کرد. با این حال، برای برخی، این سرعت به دلیل حجم زیاد داده هایی که نیاز به پشتیبان گیری دارند، کافی نیست. نمونه‌های خوب عکس‌ها، ویدیوها هستند یا اگر یک کاربر سازمانی/ تجاری هستید، پشتیبان‌گیری از تصویر سرور و رایانه است. اینجاست که UASP می تواند کمک بزرگی به شما کند.

UASP چیست؟

UASP مخفف عبارت USB Attached SCSI Protocol است. این امکان را برای سرعت خواندن/نوشتن داده های سریعتر به و از دستگاه های ذخیره سازی فراهم می کند. در مقایسه با USB 3.0 BOT سنتی، UASP تا 70٪ سرعت خواندن سریعتر و 40٪ سرعت نوشتن سریعتر در اوج کارایی انجام می دهد.

 

 

این به دلیل نحوه عملکرد UASP در مقایسه با USB BOT امکان پذیر شده است. UASP انتقال ها را به صورت موازی پردازش می کند و سیگنال های داده (فرمان ها، وضعیت، و داده های ورودی و خروجی) را در لوله های (pipes) اختصاصی ارائه می دهد. از طرف دیگر، BOT نیاز دارد که هر سیگنال در همان "pipe" حرکت کند، به نوبت، در نتیجه روند انتقال فایل را کند می کند.

یکی دیگر از مزایای UASP کاهش منابع مورد نیاز پردازنده است که توسط USB سنتی در هنگام انتقال داده استفاده می شود. در همان اوج آزمایش، UASP تا 80 درصد صرفه جویی در منابع پردازنده را نشان می دهد.

 

 

چگونه متوجه شوید که از UASP بهره میبرید؟

برای استفاده از دستگاه های دارای UASP باید از ویندوز 8 یا جدیدتر یا Mac OS X 10.8 یا جدیدتر استفاده کنید. برخی از نسخه‌های لینوکس که کرنل 2.6.3 و بالاتر را اجرا می‌کنند، می‌توانند از مزایای UASP استفاده کنند، اما به مجموعه بسیار کوچکی از سخت‌افزار پشتیبانی‌شده محدود می‌شود.

اکثر محفظه هارد دیسک USB 3.0 و ایستگاه های اتصال از UASP پشتیبانی می کنند. همه داک ها و محفظه های هارد دیسک های UASP پشتیبانی شده شامل UASP در عنوان محصول و همچنین در بخش مشخصات فنی هستند. همچنین با محفظه‌های جدید USB 3.1 Gen 1 (5 Gbps) و USB 3.1 Gen 2 (10 Gbps) برای درایوهای SATA 3.5 اینچی، می‌توانید سرعت و ظرفیت مورد نظر خود را در ذخیره‌سازی اطلاعات خارجی به دست آورید. محفظه تک درایو برای هارد دیسک های 3.5 اینچی SATA عملکرد Super-Speed Plus USB 3.1 Gen 2 (10 Gbps) را با ظرفیت درایو بزرگ تا 6 ترابایت، دو برابر سرعت Super-Speed USB 3.0 (USB 3.1 Gen 1) به شما می دهد. این به شما امکان می دهد از عملکرد بالای جدیدترین SSHD ها و هارد دیسک ها استفاده کنید و در عین حال bottlenecks را در انتقال داده های خود کاهش دهید.

داشتن سیستم عامل پشتیبانی شده و محفظه / داک هارد دیسک تنها الزامات برای استفاده از UASP نیست. کنترلر USB روی رایانه شما نیز باید از UASP پشتیبانی کند. مانند محفظه‌ها و داک‌ها، بیشتر کارت‌های کنترل‌کننده از UASP پشتیبانی می‌شوند.

استفاده از UASP باعث صرفه جویی در زمان شما هنگام انتقال مقادیر زیاد داده می شود، عملکرد رایانه شخصی شما را بهبود می بخشد و شما را زودتر آزاد می کند تا به کارهای روزمره بازگردید.

ثبت نظر جدید

ستاره
تماس با ما
خدمات پس از فروش : ۶۶۷۳۴۳۴۶ - ۰۲۱     
تماس با پشتیبانی ( واتس اپ و تماس ) : ۰۹۰۱۳۷۸۴۶۹۴
تماس با مدیریت (فقط پیامک ) : ۰۹۳۵۶۷۰۸۷۹۶
آدرس : تهران - خیابان جمهوری - چهار راه سی تیر - مجتمع تجاری فرقانی - همکف - واحد ۲۹ - نادر کامپیوتر

 

نقشه

 

درباره ی ما

فروشگاه نادر کامپیوتر در سال 1364 شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت خود را از ابتدا بر پايه پيشرفت صدا و تصوير بنا نهاده است. ابتداى فعاليت تصويرى با كامپيوترهاى آميگا و كارت هاى شتابدهنده آن بهمراه ديجيتايزرهاى صدا و تصوير شروع شده و در سال هاى متوالى به همراه پيشرفت تكنولوژى كارتهاى ويدئويى استفاده شده در سراسر دنيا را در اختيار هموطنان عزيز قرار داده است. نادر کامپیوتر با توجه به سابقه طولانی در زمینه صدا و تصویر، فروش محصولات جهانی با کیفیت بالا را در دستور کار خود قرار داده است و نمایندگی رسمی و شماره یک فروش محصولات Mygica , Ezcap , Ezcast , Ezcast pro , J5 create , V-king , Matrox , Minix , BeeLink , CanopusBlackMagic Design , LenKeng , M-Audio , Logitech , Bafo , Keynet Plus , +Aroun , Creative , Avermedia , Pegasus , Presonus , Focusrite , Sony , Uniclass و ... با گارانتی اصلی می باشد. و اينك با بيش از سه دهه تجربه حرفه ای در زمينه پخش و فروش انواع کارت کپچر اکسترنال و کارت کپچر اینترنال، انواع كارت تدوين حرفه اى ، کارت صدا, مبدل های صدا و تصویر، گیرنده دیجیتال تلویزیون، گیرنده دیجیتال موبایل و تبلت، گیرنده دیجیتال لپ تاپ و کامپیوتر، دانگل HDMI و دانگل های انتقال تصویر، اندروید باکس، مینی پی سی و ... در خدمت كليه هموطنان عزيز ميباشيم. نادر کامپیوتر همچنین همکاری در انجام تجهیز پروژه های بزرگ همانند سالنهای کنفرانس , ویدیو وال های مطرح انجام شده در کشور و پروژه های بزرگ تصویر بردای بخش درمان ( ذخیره سازی و ارسال تصاویر پزشکی )که در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته در کارنامه کاری خود دارد . در طی یک دهه اخیر نادرکامپیوتر با راه اندازی سایت اینترنتی خود سعی در ارائه محصولات و خدمات بهتر و ارزنده تر برای کاربران ایرانی برآمده است و اینک با بهره گیری از فروشگاه اینترنتی، ضمن ارائه مطالب تخصصی محصولات و ارائه پشتیبانی و راهنمایی، محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب از طریق فروشگاه آنلاین در اختیار کاربر قرار داده است.