انتخاب اتصالات صوتی مناسب

زمان انتشار : 03 آذر 1400

بطور حتم یکبار در هواپیما یا اتوبوس‌های مانیتوردار بوده‌اید و سعی کرده‌اید هدفون‌های موبایل خود را به سیستم فیلم داخل وصل کنید، اما کار نکرده است. دلیل؟ هدفون شما یک کانال اضافی برای میکروفون دارد و مثلا پورتی که هواپیما استفاده کرده است برای صدای استریوی ساده چپ به راست ساخته شده است. این نوع مشکل در فناوری فراوان است، به ویژه در صدا. بنابراین ما توضیح مختصری را برای کمک به شما برای درک آنچه باید در موقعیت‌های کلیدی انجام دهید، گردآوری کرده‌ایم.

اندازه جک های صوتی / audio jacks:

معمولاً به عنوان جک صدا، از نظر فنی یک دو شاخه و سوکت نامیده می شود و اندازه های اصلی عبارتند از: قطر 6.5 میلیمتر، 3.5 میلی متر و 2.5 میلی متر.

دو جفت هدفون استریو را از طریق یک اسپلیتر به یک منبع وصل کنید:

اسپلیترهای استاندارد، یک پورت هدفون 3.5 میلی متری (TRS 3-position) را به دو درگاه از یک نوع تقسیم می کنند. TRS مخفف "Tip"، "Ring" و "Sleeve" است و یک جک هدفون استریو استاندارد 3 موقعیت با صدای چپ و راست است. اگر دو نفر بخواهند از دو هدفون برای گوش دادن همزمان به یک دستگاه صوتی استفاده کنند، ممکن است مفید باشد. هر دو کانال صوتی چپ و راست برای هر دو اتصال " split" ارائه شده است.

 

 

نکته: اطمینان حاصل کنید که منبع و هدفون از یک نوع هستند، یعنی با میکروفون یا بدون میکروفون.

هدفون استریو (stereo headphones) و میکروفون را به یک منبع وصل کنید:

اگرچه از نظر ظاهری شبیه به هم هستند، اما آداپتورهایی مانند اسپلیتری که در تصویر مشاهده میکنید، بسیار متفاوت از اسپلیتر ساده تصویر بالا هستند. آنها یک پورت صوتی را روی دستگاه منبع که شامل یک میکروفون (3.5 میلی‌متری TRS 4) می‌شود، به دو درگاه مجزا تبدیل می‌کنند: یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری و یک درگاه میکروفون 3.5 میلی‌متری. این اسپلیتر معمولاً برای اتصال یک هدست با دو شاخه TRS به رایانه یا دستگاه تلفن همراه استفاده می شود.

 

 

یک کامپیوتر با جک هدفون و میکروفون جداگانه را به یک هدست متصل کنید:

آداپتورهایی مانند تصویر زیر مخالف آداپتور بالا را ارائه می دهند. آنها از جک هدفون 3.5 میلی متری و جک میکروفون 3.5 میلی متری روی رایانه به یک پورت صوتی 3.5 میلیمتری TRRS در 4 موقعیت تبدیل می شوند. این معمولاً برای اتصال هدفون/ میکروفون یکپارچه جدیدتر با یک دوشاخه 4 موقعیت TRRS به رایانه یا لپ‌تاپ با دو پورت مجزا استفاده می‌شود. یک حلقه دیگر به کانال میکروفون اضافه می شود تا یک دوشاخه موقعیت TRRS-4 ایجاد شود.

 

 

برای سیم کشی دوشاخه های TRRS دو استاندارد OMTP و CTIA وجود دارد. بیشتر (یعنی اپل، اچ تی سی، نوکیا، سونی، مایکروسافت، اندروید) به CTIA منتقل شده اند، اما برخی از دستگاه های قدیمی نوکیا، سونی و سامسونگ هنوز از استاندارد قدیمی OMTP استفاده می کنند، بنابراین با سازنده دستگاه خود مشورت کنید تا مشخص کنید که کدام استاندارد برای شما مناسب است.

ثبت نظر جدید

ستاره
تماس با ما
خدمات پس از فروش : ۶۶۷۳۴۳۴۶ - ۰۲۱     
تماس با پشتیبانی ( واتس اپ و تماس ) : ۰۹۰۱۳۷۸۴۶۹۴
تماس با مدیریت (فقط پیامک ) : ۰۹۳۵۶۷۰۸۷۹۶
آدرس : تهران - خیابان جمهوری - چهار راه سی تیر - مجتمع تجاری فرقانی - همکف - واحد ۲۹ - نادر کامپیوتر

 

نقشه

 

درباره ی ما

فروشگاه نادر کامپیوتر در سال 1364 شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت خود را از ابتدا بر پايه پيشرفت صدا و تصوير بنا نهاده است. ابتداى فعاليت تصويرى با كامپيوترهاى آميگا و كارت هاى شتابدهنده آن بهمراه ديجيتايزرهاى صدا و تصوير شروع شده و در سال هاى متوالى به همراه پيشرفت تكنولوژى كارتهاى ويدئويى استفاده شده در سراسر دنيا را در اختيار هموطنان عزيز قرار داده است. نادر کامپیوتر با توجه به سابقه طولانی در زمینه صدا و تصویر، فروش محصولات جهانی با کیفیت بالا را در دستور کار خود قرار داده است و نمایندگی رسمی و شماره یک فروش محصولات Mygica , Ezcap , Ezcast , Ezcast pro , J5 create , V-king , Matrox , Minix , BeeLink , CanopusBlackMagic Design , LenKeng , M-Audio , Logitech , Bafo , Keynet Plus , +Aroun , Creative , Avermedia , Pegasus , Presonus , Focusrite , Sony , Uniclass و ... با گارانتی اصلی می باشد. و اينك با بيش از سه دهه تجربه حرفه ای در زمينه پخش و فروش انواع کارت کپچر اکسترنال و کارت کپچر اینترنال، انواع كارت تدوين حرفه اى ، کارت صدا, مبدل های صدا و تصویر، گیرنده دیجیتال تلویزیون، گیرنده دیجیتال موبایل و تبلت، گیرنده دیجیتال لپ تاپ و کامپیوتر، دانگل HDMI و دانگل های انتقال تصویر، اندروید باکس، مینی پی سی و ... در خدمت كليه هموطنان عزيز ميباشيم. نادر کامپیوتر همچنین همکاری در انجام تجهیز پروژه های بزرگ همانند سالنهای کنفرانس , ویدیو وال های مطرح انجام شده در کشور و پروژه های بزرگ تصویر بردای بخش درمان ( ذخیره سازی و ارسال تصاویر پزشکی )که در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته در کارنامه کاری خود دارد . در طی یک دهه اخیر نادرکامپیوتر با راه اندازی سایت اینترنتی خود سعی در ارائه محصولات و خدمات بهتر و ارزنده تر برای کاربران ایرانی برآمده است و اینک با بهره گیری از فروشگاه اینترنتی، ضمن ارائه مطالب تخصصی محصولات و ارائه پشتیبانی و راهنمایی، محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب از طریق فروشگاه آنلاین در اختیار کاربر قرار داده است.