HD BaseT چگونه کار میکند؟ 

زمان انتشار : 28 بهمن 1401

HD Base-T یک استاندارد اتصال جهانی است که یک کابل واحد را قادر می‌سازد تا چندین سیگنال و برق را به طور همزمان حمل کند. 5Play سنگ بنای فناوری HD BaseT™ است، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها که ویدیوهای دیجیتال full HD فشرده نشده، صدا، 100BaseT Ethernet، کابل برق و سیگنال‌های کنترل مختلف را از طریق یک کابل LAN به هم می‌رساند. HD Base-T برای حل مشکل بهم ریختگی کابل با کاهش تعداد اتصالات به یک کابل دسته طراحی شده است. همچنین سیگنال‌ها را در فواصل بسیار طولانی‌تر از کابل‌های HDMI یا DVI تا 100 متر (328 فوت) منتقل می‌کند.

 

پاسخگویی به نیازهای صوتی تصویری مدرن

 

نمایشگرهای بزرگتر به طور فزاینده‌ای برای کلاس‌های درس، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و سایر شرکت‌ها رایج هستند. برای رزولوشن تصویر در این مقیاس‌ها، ویدیوی UHD با وضوح 4K مورد نیاز است. با افزایش تعریف، پهنای باند بیشتر مورد نیاز است و سرعت انتقال بی وقفه در حال افزایش است. کابل های HDMI و DVI برای داده‌های با وضوح بالا رایج هستند، اما استفاده از آنها فقط برای مسافت‌های کوتاه مناسب است؛ آنها سنگین هستند و کشیدن آنها از طریق مجراها دشوار است و استفاده از آنها را به کمتر از 10 متر محدود می‌کند. علاوه بر این، کابل‌های با کیفیت بالا می‌توانند بسیار گران باشند.

 

 

کابل هایی که دارای چند هدایت کننده و قالب‌های از پیش تعیین شده هستند، راه حل دیگری هستند، اما سفت و سخت هستند و کشیدن آنها دشوار است. به طور معمول بر اساس تقاضا ساخته می‌شوند، گران هستند و زمان تحویل آ‌ها طولانی است. با این حال،HD BaseT به عنوان جایگزینی برای HDMI یا DVI در نظر گرفته نشده است. HD Base-T برای فواصل طولانی ایده آل است، در حالی که HDMI برای رابط سیگنال فاصله کوتاه مناسب است. 

 

HD BaseT چگونه کار میکند؟ 

 

سوئیچ‌های HD BaseT فرستنده‌ها را در داخل واحد اصلی قرار می‌دهند در حالی که گیرنده‌های سیگنال CAT/HDMI برای تبدیل نهایی HDMI به نمایشگرها در کنار نمایشگرها قرار دارند. سیگنال‌های صوتی، تصویری و کنترلی را می‌توان از طریق یک کابل CAT5/6 از فرستنده‌ها به واحد گیرنده که مسئول تبدیل سیگنال دسته به سیگنال HDMI است ارسال کرد و تمام اطلاعات مورد نیاز برای یک تصویر موفق را حفظ کرد. 

 

HD Base-T و سایر سیگنال‌ها

 

HD Base-T یک استاندارد بسیار همه کاره است. از تمام ویژگی‌ها و مزایای کلیدی USB 2.0 پشتیبانی می‌کند و تعدادی سیگنال کنترلی از جمله RS 232، مادون قرمز (IR) و کنترل‌های الکترونیکی مشتری (CEC) را فعال می‌کند. از فرمت‌های ویدیویی تلویزیون و رایانه شخصی از جمله ویدیوهای پیشرفته، با کیفیت بالا، ultra-HD (4K) و ویدیوهای سه بعدی (3D) پشتیبانی می‌کند. HD BaseT با اترنت (Ethernet) متفاوت است، اما این دو فناوری می‌توانند روی یک نوع رسانه همگرا شوند و اکثر کلاس‌های HD Base-T از اترنت پشتیبانی می‌کنند. 

 

کلاس‌های HD Base-T

انتخاب کابل HD BaseT مناسب به شناسایی نیازهای شبکه بستگی دارد. 5 کلاس وجود دارد که از نظر ویژگی‌هایی مانند فاصله انتقال، وضوح و هزینه متفاوت است.

 

 

الزامات کابل کشی برای HD Base-T

 

سیگنال‌های HD Base-T AV کمی حساس‌تر از سیگنال‌های استاندارد داده‌ای هستند که روی 10G Base-T حمل می‌شوند. سیگنال‌ها قوی‌تر و پیچیده‌تر هستند، بنابراین خطر تداخل بیگانه بیشتر است. HD BaseT برای سیستم‌های کابل کشی ساختار یافته جفت تابیده متعادل سازگار با ANSI/TIA طراحی شده است و ANSI/TIA 568 اعمال می‌شود.

 

در حالی که می توان از Cat 5e یا بالاتر استفاده کرد، Molex Connected Enterprise Solutions یک راه حل رده 6A را برای پشتیبانی از HD Base-T توصیه می‌کند. Cat 6A از برنامه‌های 10G Base-T، PoE و UPoE و مسافت‌های طولانی‌تر پشتیبانی می‌کند و در فرکانس‌های بالاتر، ایمنی بهتری در برابر تداخل دارد. Cat 6A یک راه حل آماده و مقرون به صرفه برای نصب HD BaseT است.

 

 

HD Base-T یک پروتکل قوی و انعطاف پذیر با فناوری اثبات شده است. یک راه حل واقعی Plug & Play، نصب آن آسان تر از سایر انواع کابل است و با کابل های مسی و فیبر نوری سازگار است. با توانایی پشتیبانی از 5PlayTM، اترنت و آخرین فناوری AV، راه حلی ایده آل برای تعدادی از برنامه های کاربردی با پهنای باند بالا از جمله پخش، همکاری محدوده‌ای یا راه دور است.

دسته بندی :
تکنولوژی

ثبت نظر جدید

ستاره
تماس با ما
خدمات پس از فروش : ۶۶۷۳۴۳۴۶ - ۰۲۱     
تماس با پشتیبانی ( واتس اپ و تماس ) : ۰۹۰۱۳۷۸۴۶۹۴
تماس با مدیریت (فقط پیامک ) : ۰۹۳۵۶۷۰۸۷۹۶
آدرس : تهران - خیابان جمهوری - چهار راه سی تیر - مجتمع تجاری فرقانی - همکف - واحد ۲۹ - نادر کامپیوتر

 

نقشه

 

درباره ی ما

فروشگاه نادر کامپیوتر در سال 1364 شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت خود را از ابتدا بر پايه پيشرفت صدا و تصوير بنا نهاده است. ابتداى فعاليت تصويرى با كامپيوترهاى آميگا و كارت هاى شتابدهنده آن بهمراه ديجيتايزرهاى صدا و تصوير شروع شده و در سال هاى متوالى به همراه پيشرفت تكنولوژى كارتهاى ويدئويى استفاده شده در سراسر دنيا را در اختيار هموطنان عزيز قرار داده است. نادر کامپیوتر با توجه به سابقه طولانی در زمینه صدا و تصویر، فروش محصولات جهانی با کیفیت بالا را در دستور کار خود قرار داده است و نمایندگی رسمی و شماره یک فروش محصولات Mygica , Ezcap , Ezcast , Ezcast pro , J5 create , V-king , Matrox , Minix , BeeLink , CanopusBlackMagic Design , LenKeng , M-Audio , Logitech , Bafo , Keynet Plus , +Aroun , Creative , Avermedia , Pegasus , Presonus , Focusrite , Sony , Uniclass و ... با گارانتی اصلی می باشد. و اينك با بيش از سه دهه تجربه حرفه ای در زمينه پخش و فروش انواع کارت کپچر اکسترنال و کارت کپچر اینترنال، انواع كارت تدوين حرفه اى ، کارت صدا, مبدل های صدا و تصویر، گیرنده دیجیتال تلویزیون، گیرنده دیجیتال موبایل و تبلت، گیرنده دیجیتال لپ تاپ و کامپیوتر، دانگل HDMI و دانگل های انتقال تصویر، اندروید باکس، مینی پی سی و ... در خدمت كليه هموطنان عزيز ميباشيم. نادر کامپیوتر همچنین همکاری در انجام تجهیز پروژه های بزرگ همانند سالنهای کنفرانس , ویدیو وال های مطرح انجام شده در کشور و پروژه های بزرگ تصویر بردای بخش درمان ( ذخیره سازی و ارسال تصاویر پزشکی )که در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته در کارنامه کاری خود دارد . در طی یک دهه اخیر نادرکامپیوتر با راه اندازی سایت اینترنتی خود سعی در ارائه محصولات و خدمات بهتر و ارزنده تر برای کاربران ایرانی برآمده است و اینک با بهره گیری از فروشگاه اینترنتی، ضمن ارائه مطالب تخصصی محصولات و ارائه پشتیبانی و راهنمایی، محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب از طریق فروشگاه آنلاین در اختیار کاربر قرار داده است.