با کارت کپچر و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید!

زمان انتشار : 22 دی 1399

کارت کپچر قطعه ای سخت افزاری میباشد که به نام های ویدئو کپچر و کپچر کارت نیز شناخته میشود. کارت کپچر از طریق متصل شدن به کامپیوتر میتواند سیگنال های ویدئویی ازخروجی دستگاه هایی مثل دوربین فیلمبرداری، کنسول بازی و… را به فرمت های ویدئویی دیجیتال تبدیل کند. کارت کپچرها انواع مختلفی دارند که هرکدام دارای کاربردها، برندها و وررودی خروجی های گوناگونی میباشند. از جمله کاربردهای کارت کپچر که میتوان به آن ها اشاره کرد تبدیل فیلم و تصاویر ویدئویی، ویدئو استریمینگ و لایو استریمینگ، پردازش تصاویر پزشکی و غیره اشاره کرد.

انواع کارت های کپچر

با توجه به پیشرفت نرم افزارهای ویدئویی و ایستریمینگ و همچنین ارتقا تکنولوژی در زمینه قطعات سخت افزاری، کپچر کارت ها برای اینکه با این تغییرات سازگاری پیدا کنند، در انواع مختلفی تولید شده اند. کارت های کپچر در دو مدل اینترنال (داخلی) و اکسترنال (خارجی) ایجاد شده اند. کارت های کپچر اینترنال و اکسترنال در مدل های دیجیتال، آنالوگ یا ترکیبی از هردو تشکیل شده اند.

 

 

کارت کپچر های آنالوگ

این مدل کارت کپچرها دارای ورودی تصویر S-Video، Composite بوده و برای دریافت صدا از دو راه استفاده میکنند. یکی راه ورودی Line-in کارت صدا  و دیگری ورودی مستقیم صدای استریوی RCA. از نمونه کارت کپچرهای آنالوگ میتوان به کارت کپچر اکسترنال MyGica iGrabber Live، کارت کپچر 283s، کارت کپچر EZCap 262 اشاره کرد که توسط نادر کامپیوتر که دارای نمایندگی انحصاری Mygica و EZCap در ایران است، ارائه میگردد.

 

 

کارت های کپچر دیجیتال

در این مدل کارت کپچرها، ما شاهد ورودی HDMI، فایروال DV، HD-SDI و یا حتی دو پورت SDI و HDMI و یا بیشتر خواهیم بود که بستگی به مدل آن ها دارد. همچنین قابلیت کپچر تصاویر با رزولوشن های بالا را دارند. از جمله کارت های کپچر HD که شامل کارت کپچر MyGica U800 II، کارت کپچر اکسترنال EZCap 269 4K و... هستند و نادر کامپیوتر تنها نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش آن ها  در ایران میباشد.

 

 

کارت هایی که ورودی آن ها HD-SDI میباشد، در مدل های مختلف 3G-SDI، 6G-SDI و 12G-SDI با قابلیت های گوناگون موجود میباشند. قابل ذکر است که مدل های 3G-SDI و 6G-SDI رایج تر و پرکاربردتر از بقیه هستند. همچنین کارت هایی که ورودی آن ها HDMI میباشد با توجه به مدلی که دارند تا رزولوشن های 4K، 2K، Full HD و 8K را پشتیبانی خواهند کرد.

کاربردهای کارت های کپچر

  • تبدیل فیلم های دوربین، VHS، کنسول های بازی، کپچر تصاویر از میکسرهای تصویر و منابع دیگر ویدئویی
  • انجام کارهایی مانند مانیتورینگ، ویدئو استریمینگ و پردازش تصاویر
  • ضبط کردن تصاویر خروجی از میکسر
  • دیجیتالی کردن فیلم های قدیمی خود
  • ضبط کردن صحنه های بازی و به اشتراک گذاشتن آن با دیگران در اینترنت
  • پردازش کردن دوربین های صنعتی و پزشکی و...
  • به اشتراک گذاشتن تصاویر ویدئویی کلاس های آموزشی، سمینارها، بازی های رایانه ای و ... به وسیله اینترنت در نرم افزارهایی مثل یوتیوب که به آن لایو استریم نیز میگویند.

گیم کپچرها

مطمئنا نام گیم کپچر را شنیده اید مخصوصا کسانی که گیمرهای حرفه ای هستند. معمولا گیمرهای حرفه ای صحنه های بازی خود را ضبط کرده و آن ها را با سایر دوستان و گیمرهای دیگر به اشتراک میگذارند. برای انجام این کار به یک کپچرکارت نیاز میباشد تا بتوان تصاویر یا صحنه های بازی را از کامپیوتر، لپتاپ و یا کنسول خود ضبط کرد. به این کپچر کارت ها، گیم کپچر گفته میشود. این نکته را فراموش نکنیم که کپچر کارتی را استفاده کنیم که با مشخصات خروجی کنسول بازی سازگاری داشته باشد.

 

 

پردازش تصویر

کاربرانی هستند که احتیاج دارند تصاویر دوربین های صنعتی، پزشکی، رباتیک و نظیر این ها را روی نرم افزار مد نظر خود پردازش کنند. برای این کار نیز به یک کارت کپچر با پشتیبانی از استاندارد UVC نیاز است که به وسیله آن بتوان تصاویر را به کامپیوتر یا لپتاپ منتقل کرده و با نرم افزار مد نظر خود آنها را پردازش کنند. البته این موضوع را فراموش نکنید که برخی نرم افزارها، از برخی کارت های کپچر پشتیبانی نمیکنند. در نتیجه باید کپچر کارتی انتخاب شود که با نرم افزار مدنظر متتناسب باشد.

کپچر تصاویر ویدئویی

اگر به فکر این افتاده اید که فیلم های قدیمی خود را به صورت فایل های دیجیتال یا DVD در آورید، یا اینکه میخواهید فیلم های دوربین خود را ضبط و سپس تدوین کنید و یا کارهای مشابه آن؛ به یک کپچرکارت نیاز دارید البته باید کارت کپچری را تهیه کنید که با نیازی که دارید متناسب باشد.

 

 

 

ثبت نظر جدید

ستاره
تماس با ما
خدمات پس از فروش : ۶۶۷۳۴۳۴۶ - ۰۲۱     
تماس با پشتیبانی ( واتس اپ و تماس ) : ۰۹۰۱۳۷۸۴۶۹۴
تماس با مدیریت (فقط پیامک ) : ۰۹۳۵۶۷۰۸۷۹۶
آدرس : تهران - خیابان جمهوری - چهار راه سی تیر - مجتمع تجاری فرقانی - همکف - واحد ۲۹ - نادر کامپیوتر

 

نقشه

 

درباره ی ما

فروشگاه نادر کامپیوتر در سال 1364 شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت خود را از ابتدا بر پايه پيشرفت صدا و تصوير بنا نهاده است. ابتداى فعاليت تصويرى با كامپيوترهاى آميگا و كارت هاى شتابدهنده آن بهمراه ديجيتايزرهاى صدا و تصوير شروع شده و در سال هاى متوالى به همراه پيشرفت تكنولوژى كارتهاى ويدئويى استفاده شده در سراسر دنيا را در اختيار هموطنان عزيز قرار داده است. نادر کامپیوتر با توجه به سابقه طولانی در زمینه صدا و تصویر، فروش محصولات جهانی با کیفیت بالا را در دستور کار خود قرار داده است و نمایندگی رسمی و شماره یک فروش محصولات Mygica , Ezcap , Ezcast , Ezcast pro , J5 create , V-king , Matrox , Minix , BeeLink , CanopusBlackMagic Design , LenKeng , M-Audio , Logitech , Bafo , Keynet Plus , +Aroun , Creative , Avermedia , Pegasus , Presonus , Focusrite , Sony , Uniclass و ... با گارانتی اصلی می باشد. و اينك با بيش از سه دهه تجربه حرفه ای در زمينه پخش و فروش انواع کارت کپچر اکسترنال و کارت کپچر اینترنال، انواع كارت تدوين حرفه اى ، کارت صدا, مبدل های صدا و تصویر، گیرنده دیجیتال تلویزیون، گیرنده دیجیتال موبایل و تبلت، گیرنده دیجیتال لپ تاپ و کامپیوتر، دانگل HDMI و دانگل های انتقال تصویر، اندروید باکس، مینی پی سی و ... در خدمت كليه هموطنان عزيز ميباشيم. نادر کامپیوتر همچنین همکاری در انجام تجهیز پروژه های بزرگ همانند سالنهای کنفرانس , ویدیو وال های مطرح انجام شده در کشور و پروژه های بزرگ تصویر بردای بخش درمان ( ذخیره سازی و ارسال تصاویر پزشکی )که در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته در کارنامه کاری خود دارد . در طی یک دهه اخیر نادرکامپیوتر با راه اندازی سایت اینترنتی خود سعی در ارائه محصولات و خدمات بهتر و ارزنده تر برای کاربران ایرانی برآمده است و اینک با بهره گیری از فروشگاه اینترنتی، ضمن ارائه مطالب تخصصی محصولات و ارائه پشتیبانی و راهنمایی، محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب از طریق فروشگاه آنلاین در اختیار کاربر قرار داده است.