نحوه استفاده از کارت کپچر USB برای استریم

زمان انتشار : 20 آذر 1400

لایو استریم امروز آسان‌تر از همیشه است، بسیاری از محبوب‌ترین پخش‌کننده‌های (streamer) آنلاین جهان که هزاران بیننده را جذب می‌کنند، چیزی بیشتر از یک وب‌کم و برخی شخصیت‌ها نیستند. این ممکن است باعث شود که به نظر برسد کارت کپچر ویدئو، یادگاری از گذشته است، اما هیچ چیز نمی تواند دور از واقعیت باشد. اگر می‌خواهید گیم‌پلی کنسول خود را استریم کنید، یا از خودتان به وسیله یک دوربین رده بالا فیلم بگیرید، کارت کپچر می‌تواند دنیای متفاوتی را ایجاد کند و حتی ممکن است یک ضرورت برای کارتان باشد.

کارت کپچرهای ویدیو چیست؟

کارت کپچرهای ویدیو (Video capture cards) دستگاه‌های اختصاصی برای ضبط ویدیو در فرمتی هستند که می‌توان آن را به راحتی در دستگاه‌های مختلف پخش کرد. آنها به شکل کارت های کپچر PCIexpress، که به یک اسلات داخلی PCIexpress وصل می شوند، و کارت های کپچر ویدئویی اکسترنال USB، که به یک پورت USB وصل می شوند، ارائه می شوند. خروجی‌های آن‌ها بسیار متنوع‌تر از برخی از کارت‌های کپچر SDI فوق‌العاده سطح بالا است که اتصال قفل و پشتیبانی از طول کابل‌های طولانی‌تر را فراهم می‌کنند، اگرچه کارت‌های کپچر HDMI رایج‌تر هستند.

 

 

اکثر کارت کپچرهای ویدیو نیاز به اتصال به رایانه شخصی دارند تا پردازش واقعی داده‌ها را هنگام ورود انجام دهند، اگرچه خود کارت ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را دارد که بر پشتیبانی از رزولوشن و ویژگی‌ها تأثیر می‌گذارد. کارت کپچر ویدیوی HD خود Cable Matters، USB 3.0 و اتصال HDMI گذرا را برای تقسیم استریم شما بین تلویزیون و رایانه شخصی، با قابلیت ضبط رزولوشن 1080p تا 60 هرتز ارائه می دهد. همچنین به عنوان کارت کپچر USB-C طبقه بندی می شود که گزینه های مختلف اتصال را در اختیار شما قرار می دهد.

اهمیت کابل در کارت کپچر USB 3.0 HD

سایر کارت‌های کپچر می‌توانند از رزولوشن و نرخ فریم بالاتر مانند 4K و 120 هرتز پشتیبانی کنند، اما در رایانه شخصی که فیلم را رمزگذاری می‌کند بسیار سخت‌تر هستند. برای کاهش این مشکل، برخی از کارت‌های کپچر ویدیویی شامل تراشه‌های رمزگذاری و ذخیره‌سازی اختصاصی خود هستند که رمزگذاری را به‌ جای رایانه شخصی در کارت کپچر بارگذاری می‌کنند. اگر به یک کارت کپچر ویدیو برای PS5، Xbox Series X یا کنسول های دیگر نیاز دارید و رایانه شخصی برای رمزگذاری فیلم در نزدیکی آن ندارید، می تواند واقعاً مفید باشد. اگرچه این کارت‌ها بسیار گران‌تر هستند و ممکن است برای یک استریم بازی ساده بیش از حد باشند.

آیا به کپچر کارت ویدئو نیاز دارید؟

اگر فقط به دنبال فیلمبرداری از خود بر روی یک وب‌کم USB هستید که مستقیماً به رایانه شخصی خود وصل می‌کنید، یا می‌خواهید فیلم‌های بازی رایانه شخصی خود را استریم کنید، به هیچ نوع کارت کپچری نیاز ندارید. با این حال، اگر می‌خواهید فیلم را از یک کنسول بازی پخش کنید، یا از خودتان با استفاده از یک دوربین خارجی با کیفیت بالا مانند دوربین‌های DSLR فیلم بگیرید، برای استفاده از آن‌ها به یک کارت کپچر نیاز خواهید داشت.

نوع کارت کپچر ویدئو که برای شما بهترین است به نیازها و بودجه خاص شما بستگی دارد. اگر یک رایانه رومیزی دارید که فضای کافی برای آن را داشته باشد، کارت‌های کپچر اینترنال PCIexpress یک تجربه کپچر عالی را ارائه می‌دهند. کارت کپچر USB می تواند گزینه بهتری باشد. اگر می‌خواهید بین رایانه‌های شخصی برای کپچر و یا ویرایش سوئیچ کنید، کارت‌ کپچرهای USB نیز مفید هستند.

برای سوییچ کردن، ایکس باکس یا کنسول های پلی استیشن به نوع خاصی از کارت کپچر نیاز ندارید، زیرا هر کارت کپچر USB خوب باید برای ضبط فیلم خود عالی عمل کند، مانند کارت های کپچر USB Cable Matters. همین امر در مورد دوربین های با کیفیت بالا برای استفاده به عنوان وب کم صدق می کند. کارت‌های کپچر USB-C از پرکاربردترین کارت‌ها هستند، اما اکثر کارت‌های کپچر USB از اتصالات USB-A 3.0 نیز پشتیبانی می‌کنند. کارت کپچر USB Cable Matters از هر دو اتصال USB-A و USB 3.0 پشتیبانی می کند.

 

 

نحوه استفاده از USB Capture Card یا PCIE Capture Card

خواه برای کنسول Xbox Series X، وب‌کم DSLR یا چیز دیگری یک کارت کپچر بخرید، تنظیم نسبتاً ساده است. برای کارت های PCIexpress، باید دسکتاپ خود را خاموش کنید و با در نظر گرفتن تعداد خطوط مورد نیاز، آن را به یک اسلات یدکی PCIexpress وصل کنید. برخی از کارت ها به x4 نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که آن را به اسلات مناسب وصل کنید.

راه اندازی کارت های کپچر USB بسیار ساده تر است، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را مستقیماً به یک پورت USB سازگار وصل کنید. شما حتی نیازی به خاموش کردن سیستم خود ندارید، و آنها کاملاً با لپ تاپ ها سازگار هستند همانطور که با رایانه های شخصی رومیزی سازگار هستند.

در هر صورت، هنگامی که کارت کپچر خود را وصل کردید و سیستم خود را روشن کردید، نرم افزار استریم و کپچر مورد نظر شما کارت را شناسایی می کند. برخی از کارت‌های کپچر ممکن است به درایورهای سفارشی نیاز داشته باشند. نرم افزاری مانند OBS را می توان به راحتی برای کار با اکثر پلتفرم های لایو استریم محبوب پیکربندی کرد.

ثبت نظر جدید

ستاره
تماس با ما
خدمات پس از فروش : ۶۶۷۳۴۳۴۶ - ۰۲۱     
تماس با پشتیبانی ( واتس اپ و تماس ) : ۰۹۰۱۳۷۸۴۶۹۴
تماس با مدیریت (فقط پیامک ) : ۰۹۳۵۶۷۰۸۷۹۶
آدرس : تهران - خیابان جمهوری - چهار راه سی تیر - مجتمع تجاری فرقانی - همکف - واحد ۲۹ - نادر کامپیوتر

 

نقشه

 

درباره ی ما

فروشگاه نادر کامپیوتر در سال 1364 شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت خود را از ابتدا بر پايه پيشرفت صدا و تصوير بنا نهاده است. ابتداى فعاليت تصويرى با كامپيوترهاى آميگا و كارت هاى شتابدهنده آن بهمراه ديجيتايزرهاى صدا و تصوير شروع شده و در سال هاى متوالى به همراه پيشرفت تكنولوژى كارتهاى ويدئويى استفاده شده در سراسر دنيا را در اختيار هموطنان عزيز قرار داده است. نادر کامپیوتر با توجه به سابقه طولانی در زمینه صدا و تصویر، فروش محصولات جهانی با کیفیت بالا را در دستور کار خود قرار داده است و نمایندگی رسمی و شماره یک فروش محصولات Mygica , Ezcap , Ezcast , Ezcast pro , J5 create , V-king , Matrox , Minix , BeeLink , CanopusBlackMagic Design , LenKeng , M-Audio , Logitech , Bafo , Keynet Plus , +Aroun , Creative , Avermedia , Pegasus , Presonus , Focusrite , Sony , Uniclass و ... با گارانتی اصلی می باشد. و اينك با بيش از سه دهه تجربه حرفه ای در زمينه پخش و فروش انواع کارت کپچر اکسترنال و کارت کپچر اینترنال، انواع كارت تدوين حرفه اى ، کارت صدا, مبدل های صدا و تصویر، گیرنده دیجیتال تلویزیون، گیرنده دیجیتال موبایل و تبلت، گیرنده دیجیتال لپ تاپ و کامپیوتر، دانگل HDMI و دانگل های انتقال تصویر، اندروید باکس، مینی پی سی و ... در خدمت كليه هموطنان عزيز ميباشيم. نادر کامپیوتر همچنین همکاری در انجام تجهیز پروژه های بزرگ همانند سالنهای کنفرانس , ویدیو وال های مطرح انجام شده در کشور و پروژه های بزرگ تصویر بردای بخش درمان ( ذخیره سازی و ارسال تصاویر پزشکی )که در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته در کارنامه کاری خود دارد . در طی یک دهه اخیر نادرکامپیوتر با راه اندازی سایت اینترنتی خود سعی در ارائه محصولات و خدمات بهتر و ارزنده تر برای کاربران ایرانی برآمده است و اینک با بهره گیری از فروشگاه اینترنتی، ضمن ارائه مطالب تخصصی محصولات و ارائه پشتیبانی و راهنمایی، محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب از طریق فروشگاه آنلاین در اختیار کاربر قرار داده است.