استفاده از نمایش بی‌سیم در کلاس‌های آموزشی

زمان انتشار : 09 آذر 1400

تحقیقات نشان می دهد که مشارکت دانش آموز باعث افزایش رضایت دانش آموزان و افزایش انگیزه برای یادگیری می شود. در عین حال عملکرد دانش آموزان را بهبود می بخشد. برخی از عوامل کلیدی در افزایش مشارکت دانش آموزان، محیط یادگیری و ابزارهای مورد استفاده در کلاس است. خوشبختانه، فناوری پیشرفت کرده است و اکنون سیستم های ارائه کلاس درس به صورت بی سیم راهی در دسترس برای ترکیب آموزش با سرگرمی هستند.

بیایید یک مثال برای شما ترسیم کنیم، شما تمام مطالب درس را آماده کرده اید، اسلایدهای شما آماده است و همچنین چند منبع مانند یک ویدیو و یک آهنگ را آماده دارید. مشکل اکنون این است که چگونه این محتوا را در یک صفحه نمایش بزرگتر به اشتراک بگذارید؟ آیا باید از اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، ارسال محتوا، یا mirroring استفاده کنید؟ بیایید سه روش مختلف به اشتراک قرار دادن بصورت بی سیم را مرور کنیم. دانستن تفاوت ها ممکن است برای تصمیم گیری بهتر هنگام انتخاب راه حلی که نیازهای شما را برآورده می کند مفید باشد.

روش Screen Mirroring

تکثیر صفحه اصلی خود (رایانه، تلفن، تبلت) روی صفحه نمایش دیگری در همان اتاق بدون نیاز به استفاده از کابل.

 

 

همانطور که از نام آن پیداست، آنچه را که روی صفحه نمایش شما وجود دارد به صورت لحظه ای روی صفحه تلویزیون، پروژکتور یا نوع دیگری از مانیتور منعکس می کند. برای زمانی که می‌خواهید دقیقاً آنچه را که روی صفحه‌نمایشتان است (رایانه، تبلت، تلفن) و همه اقدامات (مثلاً ویرایش یک سند متنی یا پخش/مکث ویدیو) ساخته‌شده از صفحه نمایش (رایانه، تبلت، تلفن) را به یک صفحه نمایش بزرگتر که در همان اتاق است، به اشتراک بگذارید، عالی است.

در محیط آموزشی می توان از آن برای مشاهده مطالبی مانند عکس، فیلم، اسناد و ارائه ها استفاده کرد. برای نمایش گام به گام فرآیندها عالی است زیرا تمام اقدامات دقیق شما در زمان واقعی نشان داده می شوند. به این ترتیب دانش‌آموزان می‌توانند در یک زمینه خاص سوالاتی را مطرح کنند و استاد می‌تواند نکات خاصی را برجسته کند.

موارد مورد نیاز

نمایشگری (تلویزیون، صفحه تخت یا مانیتور) که می تواند محتوا را به صورت بی سیم، با استفاده از فناوری داخلی یا گیرنده بی سیم دریافت کند.

تکنولوژی های مورد نیاز:

  • AirPlay برای دستگاه های اپل.
  • Miracast برای اکثر دستگاه های مدرن ویندوز و اندروید
  • Google Cast با مرورگرهای Chrome یا Chromebook

مزایای روش Screen Mirroring

وقتی برنامه‌ای که استفاده می‌کنید از casting پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید از روش Screen Mirroring استفاده کنید.

معایب روش Screen Mirroring

  • قادر به انجام چند کار نیست. همه می توانند مانند شما ببینند. بنابراین، اگر پیامی از طرف دوست خود دریافت کنید، در همان زمان بر روی صفحه نمایش بزرگتر ظاهر می شود.
  • اگر تایم تلفن تمام شود و در حالی که هنوز به تلویزیون متصل است و صفحه نمایش خاموش شود، همین اتفاق برای تلویزیون رخ خواهد داد.

روش Screen Casting

Screen casting به شما این امکان را می دهد که قطعاتی از محتوا را از دستگاه های منبع به صفحه دیگری مانند تلویزیون ارسال کنید. هنگام ارسال محتوا (casting)، معمولاً محتوا در دستگاهی که casting را انجام می‌دهد قابل مشاهده نیست.

 

 

اساساً محتوا مستقیماً از دستگاه شما پخش نمی شود. دستگاهی که به صفحه نمایش متصل است، محتوا را دانلود می کند و سپس آن را در تلویزیون شما پخش می کند. به عنوان مثال، مشتری YouTube تلفن شما ممکن است به شما امکان ارسال عکس به تلویزیون را بدهد، یا برنامه تصویر شما ممکن است به شما امکان ارسال تصاویر را به کنسول بازی خود بدهد.

اگر می خواهید کارهای مختلفی را به طور همزمان در یک اتاق انجام دهید، یک راه حل عالی است. در کلاس درس، زمانی که یک ویدیو یا آهنگ برای دانش‌آموزان خود پخش می‌کنید، می‌توان از آن استفاده کرد، اما همچنان باید از دستگاه خود برای جستجوی موارد تکمیلی کلاس استفاده کنید.

مزایای روش Screen Casting

  • برخلاف روش Screen Mirroring، نمایشگر همچنان محتوا را نشان می دهد، حتی اگر زمان گوشی شما تمام شود و خاموش شود.
  • هنگامی که محتوا پخش شد، می توان از تلفن برای انجام کارهای دیگری مانند چک کردن پیام ها یا رسانه های اجتماعی، گرفتن تماس تلفنی استفاده کرد؛ حتی میتوانید در همان لحظه از اتاق خارج شوید. پخش محتوا بدون مانع در تلویزیون ادامه خواهد یافت.

معایب روش Screen Casting

تمام برنامه‌ها از Screen Casting پشتیبانی نمی‌کنند.

تکنولوژی های مورد نیاز:

Google Cast

روش Screen Sharing

روش Screen Sharing اساساً مانند Screen Mirroring است، با این تفاوت که Screen Sharing می‌تواند از راه دور انجام شود و نیاز است که فرستنده‌ها و گیرنده‌ها نرم‌افزار یکسانی را نصب کنند. این بدان معناست که می‌توانید آنچه را که در رایانه، تلفن، تبلت خود روی نمایشگرها (تلویزیون، پروژکتور، نمایشگر) در محدوده فضایی که هستید، به اشتراک بگذارید.

 

 

این یک راه عالی برای زمانی است که دانش آموزان نیاز به همکاری از راه دور دارند. آنها می توانند به همان جلسه بپیوندند و بدون حضور در یک فضا با هم روی یک پروژه کار کنند. با در نظر گرفتن محدودیت های اجتماعی فعلی به دلیل COVID-19، این روش به یک ابزار مفید تبدیل شده است.

موارد مورد نیاز:

هم فرستنده و هم گیرنده که نرم افزار یکسان یا سیستم های سازگاری داشته باشند.

مزایای روش Screen Sharing

  • قادر به اشتراک گذاری محتوا در سراسر محدودیت فضا
  • قادر به همکاری در لحظه
  • می تواند انتخاب کند کدام پنجره بعد از تمام شدن دیگر برنامه‌ها، نمایش داده شود

معایب روش Screen Sharing

همه همکاران باید نرم افزار یکسانی داشته باشند

محصولات EZCast Pro (مانند EZCast Pro Dongle II و EZCast Pro box II) به شما امکان می دهند که صفحه نمایش خود را به وسیله سخت افزار mirror یا گسترش دهید. EZCast Pro یک دستگاه مناسب کلاس درس و همچنین دارای APP مربوط به خود است. ویژگی EZNote در EZCast Pro به دانش آموزان اجازه می دهد تا یادداشت نویسی کارآمد را در اسلایدها در لحظه انجام دهند.

 

 

دانگل EZCast Pro همچنین تا 4 دانش آموز را قادر می سازد تا محتوای خود را به طور همزمان روی یک صفحه به اشتراک بگذارند (ویژگی صفحه نمایش تقسیم شده / split-screen)، که کارایی کلاس را بسیار افزایش می دهد. آنچه می‌توان در اینجا به آن اشاره کرد این است که EZCast Pro قابلیت منحصر به فرد Miracast Split Screen را نیز توسعه داده است که به کاربران ویندوز یا اندروید اجازه می‌دهد راحت‌تر از ویژگی تقسیم صفحه استفاده کنند.

دسته بندی :
دانگل HDMI

ثبت نظر جدید

ستاره
تماس با ما
خدمات پس از فروش : ۶۶۷۳۴۳۴۶ - ۰۲۱     
تماس با پشتیبانی ( واتس اپ و تماس ) : ۰۹۰۱۳۷۸۴۶۹۴
تماس با مدیریت ( پیامک و واتس اپ ) : ۰۹۳۵۶۷۰۸۷۹۶
آدرس : تهران - خیابان جمهوری - چهار راه سی تیر - مجتمع تجاری فرقانی - همکف - واحد ۲۹ - نادر کامپیوتر
ساعت کاری فروش حضوری و جوابگویی سایت :
شنبه تا چهارشنبه ۹:۳۰ الی ۱۸  پنچشنبه ۹:۳۰ الی ۱۳:۳۰

 

نقشه

 

درباره ی ما

فروشگاه نادر کامپیوتر در سال 1364 شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت خود را از ابتدا بر پايه پيشرفت صدا و تصوير بنا نهاده است. ابتداى فعاليت تصويرى با كامپيوترهاى آميگا و كارت هاى شتابدهنده آن بهمراه ديجيتايزرهاى صدا و تصوير شروع شده و در سال هاى متوالى به همراه پيشرفت تكنولوژى كارتهاى ويدئويى استفاده شده در سراسر دنيا را در اختيار هموطنان عزيز قرار داده است. نادر کامپیوتر با توجه به سابقه طولانی در زمینه صدا و تصویر، فروش محصولات جهانی با کیفیت بالا را در دستور کار خود قرار داده است و نمایندگی رسمی و شماره یک فروش محصولات Mygica , Ezcap , Ezcast , Ezcast pro , J5 create , V-king , Matrox , Minix , BeeLink , CanopusBlackMagic Design , LenKeng , M-Audio , Logitech , Bafo , Keynet Plus , +Aroun , Creative , Avermedia , Pegasus , Presonus , Focusrite , Sony , Uniclass و ... با گارانتی اصلی می باشد. و اينك با بيش از سه دهه تجربه حرفه ای در زمينه پخش و فروش انواع کارت کپچر اکسترنال و کارت کپچر اینترنال، انواع كارت تدوين حرفه اى ، کارت صدا, مبدل های صدا و تصویر، گیرنده دیجیتال تلویزیون، گیرنده دیجیتال موبایل و تبلت، گیرنده دیجیتال لپ تاپ و کامپیوتر، دانگل HDMI و دانگل های انتقال تصویر، اندروید باکس، مینی پی سی و ... در خدمت كليه هموطنان عزيز ميباشيم. نادر کامپیوتر همچنین همکاری در انجام تجهیز پروژه های بزرگ همانند سالنهای کنفرانس , ویدیو وال های مطرح انجام شده در کشور و پروژه های بزرگ تصویر بردای بخش درمان ( ذخیره سازی و ارسال تصاویر پزشکی )که در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته در کارنامه کاری خود دارد . در طی یک دهه اخیر نادرکامپیوتر با راه اندازی سایت اینترنتی خود سعی در ارائه محصولات و خدمات بهتر و ارزنده تر برای کاربران ایرانی برآمده است و اینک با بهره گیری از فروشگاه اینترنتی، ضمن ارائه مطالب تخصصی محصولات و ارائه پشتیبانی و راهنمایی، محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب از طریق فروشگاه آنلاین در اختیار کاربر قرار داده است.