ضمن عرض تبریک سال نو، با توجه به تعطیلی پست و تیپاکس کلیه سفارشات بعد از 15 فروردین ارسال خواهد شد.

آیا به کارت کپچر نیاز دارید؟

زمان انتشار : 16 آذر 1400

اگر به پخش زنده بازی ویدیویی در Twitch یا YouTube فکر می کنید، ممکن است برایتان سوال شود که آیا به کارت کپچر نیاز دارید یا خیر. پاسخ سریع آسان است: برای پخش استریم از کنسولی مانند پلی استیشن یا ایکس باکس از طریق رایانه شخصی، باید بگوییم که به کارت کپچر نیاز دارید و باید این کار را با کپچر کارت انجام دهید. برای استریم گیم پلی رایانه شخصی، بستگی به شما دارد که بخواهید از کارت کپچر استفاده کنید یا خیر.

کپچر کارت چیست؟

در ابتدایی ترین حالت، کارت کپچر دو کار را انجام می دهد:

استریم ویدیو را برای پردازش به رایانه شخصی تحویل می دهد و از انتقال آن پشتیبانی می کند به طوری که سیگنال ویدیویی نیز می تواند همزمان روی یک مانیتور مشاهده شود. فرآیند ارسال استریم ویدیو به رایانه شخصی مهم است زیرا بسیاری از دستگاه‌های خارجی برای دریافت جریان ویدیوی خام از یک دستگاه (مانند کنسول یا دوربین) و تبدیل آن به چیزی که رایانه می‌تواند پردازش کند، به یک واسطه نیاز دارند. هنگامی که رایانه شخصی ویدیو را دارد، کدگذاری می شود که می توانید آن را در یک فایل ذخیره کنید یا اینکه به صورت زنده در اینترنت آپلود کنید، یا هر دو را انجام دهید.

 

 

در عین حال، انتقال این امکان را فراهم می کند تا زمانی که رایانه شخصی ضبط را انجام می دهد، بازی را به درستی روی مانیتور مشاهده کنید.

بیشتر کارت‌های کپچر به دو شکل اصلی عرضه می‌شوند:

  1. یک دستگاه USB خارجی که از طریق USB به رایانه شخصی وصل می‌شود،
  2. یک کارت توسعه داخلی PCIe. برای دومی، به یک اسلات PCIe موجود در مادربرد رایانه رومیزی خود نیاز دارید.

راه‌اندازی اولیه شامل ارسال سیگنال ویدیویی از کنسول یا دستگاه خارجی به کارت کپچر از طریق HDMI است. سپس یک خروجی HDMI روی کارت کپچر سیگنال را به نمایشگر می فرستد. برای کارت‌های اکسترنال، یک کابل USB به رایانه شخصی متصل می‌شود، در حالی که یک کارت کپچر داخلی از طریق PCIe قبلاً یک اتصال به رایانه شخصی دارد.

در حالی که اکثر دستگاه‌های فیلمبرداری برای کپچر یک استریم ویدیویی و سپس ارسال آن به رایانه شخصی طراحی شده‌اند، حداقل یک دستگاه وجود دارد که می‌تواند تمام تبدیل را به تنهایی انجام دهد. Elgato 4K60S+ یک کارت کپچر اکسترنال است که می‌تواند گیم‌پلی را روی یک کارت SD متصل بدون نیاز به رایانه شخصی ضبط کند. نکته منفی این است که دستگاهی مانند این فقط می تواند ویدیو ضبط کند. برای اجرای پخش زنده، همچنان باید به رایانه شخصی متصل شوید.

 

 

در یک کارت کپچر باید به دنبال چه چیزی باشید؟

هنگام خرید یک کارت کپچر، اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که کارت کپچر اینترنال یا اکسترنال می خواهید. اگر عملکرد (performance) همه چیز است، پس یک کارت اینترنال که می تواند داده ها را از طریق خطوط سریع PCIe ارسال کند بهترین انتخاب است؛ البته با فرض اینکه یک رایانه رومیزی دارید. اگر می‌خواهید بین تنظیمات مختلف استریم و ضبط حرکت کنید، از یک کارت اکسترنال استفاده کنید.

بعد مسئله حل و فصل است. استریم با کیفیت 720p و 1080p بهترین انتخاب برای اکثر افراد است. لزوماً مجبور نیستید با آن رزولوشن، ضبط یا بازی کنید، ما فقط در مورد آنچه که در لحظه به اینترنت ارسال می کنید، صحبت می کنیم.

هنگام نگاه کردن به این کارت کپچرها، رزولوشن های انتقال را نیز در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید با کیفیت 4K بازی و ضبط کنید، اما با کیفیت 720p آپلود کنید، پس به کارتی نیاز دارید که بتواند از پس رزولوشن 4K برآید، به این معنی که کارت پخش 1080p آن را کاهش نمی‌دهد.

دریافت کارت 4K نیز ایده خوبی است، اگر می‌خواهید در آینده‌ای را با کیفیت بالا بسازید، یا اگر می‌خواهید ویدیوها را با کیفیت 4K برای ویرایش بعدی ضبط کنید. با این حال، کارت های 4K معمولا گران تر هستند. اگر 4K کار می‌کنید، پشتیبانی از محدوده دینامیکی بالا (HDR) را نیز در نظر بگیرید، زیرا این ویژگی مشترک مانیتورهای 4K است و HDR توسط کنسول‌های رده بالاتر و رایانه‌های شخصی بازی پشتیبانی می‌شود.

بنابراین، آیا به یک کارت ضبط نیاز دارید؟

کارت های کپچر ابزاری مفید برای آوردن منابع خارجی برای پخش زنده یا لایو استریم و ضبط در رایانه شخصی شما هستند.

اگر گیم‌پلی روی رایانه شخصی شما است، دوربین خارجی ندارید و رایانه شخصی آنقدر توانایی دارد که بتوانید همزمان بازی خود را انجام دهید و استریم کنید، پس کارت کپچر چیزی نیست که به آن نیاز دارید.

 

 

اگر تصمیم گرفته‌اید برای تنظیمات مورد نیاز خود یک کارت کپچر دریافت کنید، می‌توانید با مراجعه به کارت کپچرهای نادرکامپیوتر، تا بهترین کارت‌ها را برای رفع نیازهای خود بیابید.

ثبت نظر جدید

ستاره
تماس با ما
خدمات پس از فروش : ۶۶۷۳۴۳۴۶ - ۰۲۱     
تماس با پشتیبانی ( واتس اپ و تماس ) : ۰۹۰۱۳۷۸۴۶۹۴
تماس با مدیریت (فقط پیامک ) : ۰۹۳۵۶۷۰۸۷۹۶
آدرس : تهران - خیابان جمهوری - چهار راه سی تیر - مجتمع تجاری فرقانی - همکف - واحد ۲۹ - نادر کامپیوتر

 

نقشه

 

درباره ی ما

فروشگاه نادر کامپیوتر در سال 1364 شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت خود را از ابتدا بر پايه پيشرفت صدا و تصوير بنا نهاده است. ابتداى فعاليت تصويرى با كامپيوترهاى آميگا و كارت هاى شتابدهنده آن بهمراه ديجيتايزرهاى صدا و تصوير شروع شده و در سال هاى متوالى به همراه پيشرفت تكنولوژى كارتهاى ويدئويى استفاده شده در سراسر دنيا را در اختيار هموطنان عزيز قرار داده است. نادر کامپیوتر با توجه به سابقه طولانی در زمینه صدا و تصویر، فروش محصولات جهانی با کیفیت بالا را در دستور کار خود قرار داده است و نمایندگی رسمی و شماره یک فروش محصولات Mygica , Ezcap , Ezcast , Ezcast pro , J5 create , V-king , Matrox , Minix , BeeLink , CanopusBlackMagic Design , LenKeng , M-Audio , Logitech , Bafo , Keynet Plus , +Aroun , Creative , Avermedia , Pegasus , Presonus , Focusrite , Sony , Uniclass و ... با گارانتی اصلی می باشد. و اينك با بيش از سه دهه تجربه حرفه ای در زمينه پخش و فروش انواع کارت کپچر اکسترنال و کارت کپچر اینترنال، انواع كارت تدوين حرفه اى ، کارت صدا, مبدل های صدا و تصویر، گیرنده دیجیتال تلویزیون، گیرنده دیجیتال موبایل و تبلت، گیرنده دیجیتال لپ تاپ و کامپیوتر، دانگل HDMI و دانگل های انتقال تصویر، اندروید باکس، مینی پی سی و ... در خدمت كليه هموطنان عزيز ميباشيم. نادر کامپیوتر همچنین همکاری در انجام تجهیز پروژه های بزرگ همانند سالنهای کنفرانس , ویدیو وال های مطرح انجام شده در کشور و پروژه های بزرگ تصویر بردای بخش درمان ( ذخیره سازی و ارسال تصاویر پزشکی )که در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته در کارنامه کاری خود دارد . در طی یک دهه اخیر نادرکامپیوتر با راه اندازی سایت اینترنتی خود سعی در ارائه محصولات و خدمات بهتر و ارزنده تر برای کاربران ایرانی برآمده است و اینک با بهره گیری از فروشگاه اینترنتی، ضمن ارائه مطالب تخصصی محصولات و ارائه پشتیبانی و راهنمایی، محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب از طریق فروشگاه آنلاین در اختیار کاربر قرار داده است.