معرفی Thunderbolt™ 4

زمان انتشار : 04 آذر 1400

نسل بعدی فناوری پیشگامانه Thunderbolt اینتل اینجاست. Thunderbolt™ 4 سریع‌ترین سرعت‌ها، پیشرفته‌ترین پروتکل‌ها و استانداردسازی قابل اعتماد را گرد هم می‌آورد. به عنوان "کامل ترین نسخه USB-C" توصیف می شود، تجربه کاربری سطح بالایی و "سادگی بی نظیر" را ارائه می دهد.

چه انتظاراتی میتوانید از Thunderbolt™ 4 داشته باشید؟

اینتل Thunderbolt™ 4 را در آخرین خانواده پردازنده های Intel® Core™ نسل یازدهم خود (نام رمز Tiger Lake) معرفی کرد. در اینجا به برخی از ویژگی‌هایی که Intel می‌گوید کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند، خلاصه می‌شود در موارد زیر:

  • افزایش حداقل ویدئو و داده مورد نیاز توسط دستگاه های میزبان از طریق Thunderbolt™ 4
  • حداقل پشتیبانی از دستگاه میزبان مورد نیاز برای نمایشگرهای دوگانه 4K یا یک نمایشگر 8K
  • حداقل پشتیبانی دستگاه میزبان مورد نیاز برای PCIe با سرعت 32 گیگابیت بر ثانیه
  • دسترسی به همان سرعت‌ها (40 گیگابیت بر ثانیه)، تحویل انرژی (100 وات) و پروتکل‌ها (DisplayPort، PCIe، USB) با Thunderbolt™ 3
  • سازگار با USB4

 

 

  • حفاظت DMA مبتنی بر VT-d اینتل برای محافظت از دستگاه شما در برابر دسترسی غیرمجاز هنگام اتصال
  • پشتیبانی از لوازم جانبی اتصال با حداکثر چهار پورت تاندربولت downstream کاملاً کاربردی و بسیار انعطاف پذیر
  • سازگاری Backwards با Thunderbolt™ 3                              

اما همه اینها برای شما چه معنایی دارد؟ برای متخصصان فناوری اطلاعات و کاربران Thunderbolt، Thunderbolt™ 4 به این معنی است که آنها می توانند یک فناوری جدید را با اطمینان کامل و وضوح در مورد قابلیت های آن معرفی کنند. از طریق افزایش حداقل استانداردهای عملکرد مورد نیاز، گواهینامه های اجباری، سازگاری با USB4، و لوازم جانبی افزایش بهره وری جدید، Thunderbolt™ 4 سردرگمی و ناسازگاری را کاهش می دهد. این اطمینان را به خریداران می دهد که دستگاه ها و لوازم جانبی Thunderbolt آنها عملکرد کاملی را ارائه می دهند.

چرا Thunderbolt™ 3 به Thunderbolt™ 4 ارتقا داده شده است؟

Thunderbolt™ 4 چندین مزیت دارد که یکی از آنها سادگی آن از نظر سازگاری و اتصال است. Thunderbolt™ 4 سازگاری رو به عقب را با Thunderbolt™ 3 و USB3 ارائه می دهد، در حالی که سازگار با USB4 است. ساده ترین راه برای درک تفاوت بین فناوری ها از طریق نمودار زیر است. این یک تفکیک کامل از قدرت و قابلیت های Thunderbolt™ 4، Thunderbolt™ 3 و USB4 را ارائه می دهد.

 

 

در حالی که بسیاری از به‌روزرسانی‌های ذکر شده در این نمودار نسبتاً واضح هستند، ممکن است برخی از کاربران با به‌روزرسانی پشتیبانی از صفحه نمایش برای Thunderbolt 4 گیج شوند. بسیاری از دستگاه‌های میزبان Thunderbolt 3 پشتیبانی از نمایشگر دوگانه 4K را فعال می‌کنند اما در مشخصات Thunderbolt 3 به عنوان یک الزام ذکر نشده است. در نتیجه، برخی از کامپیوترهای Thunderbolt 3 از جمله لپ تاپ Apple M1 را خواهید دید که تنها از یک صفحه نمایش 4K پشتیبانی می کنند. حداقل ارتقاء عملکرد مورد نیاز تاندربولت 4 اکنون به کاربران تضمین می کند که دستگاه آنها از نمایشگرهای دوگانه 4K پشتیبانی می کند.

مزایای Thunderbolt 4 برای بیزینس یا شغل شما

Thunderbolt™ 4 سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه و قابلیت‌های منحصربه‌فرد علامت تجاری Thunderbolt را حفظ می‌کند، در حالی که توانایی پیشرفته‌تری برای ساده‌سازی اتصال و سازگاری برای کاربرانش به همراه دارد. با به‌روزرسانی‌هایی مانند گواهینامه‌های اجباری و افزایش حداقل عملکرد مورد نیاز برای دستگاه‌های میزبان Thunderbolt™ 4، متخصصان فناوری اطلاعات می‌توانند مطمئن باشند که وقتی رایانه‌های Thunderbolt را برای سازمان خود خریداری می‌کنند، به طور کامل عملکرد وعده داده شده را ارائه می‌کنند.

لپ‌تاپ‌های مجهز به Thunderbolt راه‌حلی برای کسب‌وکارها ارائه می‌کنند که می‌توانند در سراسر سازمان خود عرضه کنند. لپ‌تاپ‌های مجهز به Thunderbolt™ 4 دسترسی به چندین پروتکل از جمله DisplayPort 1.4، PCIe 4.0 و USB4 را فراهم می‌کنند، در حالی که همگی ظریف، سبک و مناسب برای سفر بین خانه و محل کار هستند. این به تیم فناوری اطلاعات شما اجازه می‌دهد ایستگاه‌های کاری سفارشی را طراحی کند که نیازهای متغیر کارکنان و سازمان شما را برآورده کند، از جمله:

  1. سازندگان محتوا، عکاسان یا فیلمبردارانی که برای سریع‌ترین سرعت انتقال به فضای ذخیره‌سازی با ظرفیت بالا که اکنون در دوربین‌های ویدیویی 8K، دوربین‌های هواپیماهای بدون سرنشین 360 درجه و دوربین‌های SLR بیش از 100 مگاپیکسل رایج است، به PCI 32 گیگابیت بر ثانیه نیاز دارند.
  2. توسعه دهندگانی که برای ایجاد مدل های 3D CAD، شماتیک‌ها (schematics) یا کدها به نمایشگرهای 4K DisplayPort نیاز دارند.
  3. کاربران بهره وری که نیاز به دسترسی به ایستگاه های اتصال با کارایی بالا و لوازم جانبی USB قدیمی دارند.

 

 

Thunderbolt™ 4 این امکان را برای متخصصان IT ارائه می‌کند تا زیرساخت‌های خود را ساده کرده و کل دفتر خود را روی یک لپ‌تاپ استاندارد کنند، در نتیجه عرضه، ارتقاء و عیب‌یابی دستگاه را ساده‌تر می‌کند.

امکانات جدید برای لوازم جانبی اتصال Thunderbolt™ 4

لوازم جانبی اتصال، از جمله ایستگاه‌های اتصال و آداپتورها، در سال‌های اخیر شاهد افزایش تقاضا بوده‌اند، زیرا لپ‌تاپ‌ها و پروفایل‌های ورودی/خروجی و گزینه‌های پورت آن‌ها همچنان از نظر اندازه کاهش یافته‌اند.

Thunderbolt™ 4 به لوازم جانبی اتصال جدید که از این فناوری پشتیبانی می کنند اجازه می دهد تا سادگی، عملکرد و قابلیت اطمینان بیشتری را ارائه دهند. در حالی که نسخه‌های قبلی Thunderbolt فقط یک پورت downstream Thunderbolt را در لوازم جانبی فنی مجاز می‌دانستند، معرفی تراشه Goshen Ridge JHL8440 این فرصت را برای تولیدکنندگان لوازم جانبی فراهم کرده است تا ایستگاه‌های Docking Thunderbolt™ 4 را با حداکثر چهار درگاه downstream Thunderbolt راه‌اندازی کنند. این حوزه جدیدی از امکانات را برای ساده‌سازی اتصال به دستگاه میزبان تاندربولت شما معرفی می‌کند، زیرا هر چهار پورت downstream  می‌توانند از بسیاری از عملکردهای ارائه شده توسط پروتکل‌های Thunderbolt و USB4 پشتیبانی کنند. چه یک PCIe SSD با سرعت بالا، چه صفحه نمایش 4K 60Hz یا حتی فقط یک کابل شارژ دستگاه، همه این لوازم جانبی را می توان به جای یکدیگر به هر یک از این پورت ها وصل کرد.

اینتل همچنین در حال کار با سازندگان لوازم جانبی برای معرفی کابل هایی است که از Thunderbolt™ 4 و USB4 پشتیبانی جهانی می کنند. این کابل ها همچنین برای پشتیبانی از 40 گیگابیت بر ثانیه در طول های طولانی تر طراحی خواهند شد.

Thunderbolt همچنان یک تغییر دهنده بازی در نحوه تفکر ما در مورد اتصال و عملکرد است. همانطور که همچنان راه را برای استانداردهای فناوری دستگاه هموار می کند، آخرین نسل، Thunderbolt™ 4، برای کاربرانی که به دنبال سرعت بالا، تطبیق پذیری و عملکرد تضمین شده هستند، ضروری است.

دسته بندی :
Stream

ثبت نظر جدید

ستاره
تماس با ما
خدمات پس از فروش : ۶۶۷۳۴۳۴۶ - ۰۲۱     
تماس با پشتیبانی ( واتس اپ و تماس ) : ۰۹۰۱۳۷۸۴۶۹۴
تماس با مدیریت ( پیامک و واتس اپ ) : ۰۹۳۵۶۷۰۸۷۹۶
آدرس : تهران - خیابان جمهوری - چهار راه سی تیر - مجتمع تجاری فرقانی - همکف - واحد ۲۹ - نادر کامپیوتر
ساعت کاری فروش حضوری و جوابگویی سایت :
شنبه تا چهارشنبه ۹:۳۰ الی ۱۸  پنچشنبه ۹:۳۰ الی ۱۳:۳۰

 

نقشه

 

درباره ی ما

فروشگاه نادر کامپیوتر در سال 1364 شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت خود را از ابتدا بر پايه پيشرفت صدا و تصوير بنا نهاده است. ابتداى فعاليت تصويرى با كامپيوترهاى آميگا و كارت هاى شتابدهنده آن بهمراه ديجيتايزرهاى صدا و تصوير شروع شده و در سال هاى متوالى به همراه پيشرفت تكنولوژى كارتهاى ويدئويى استفاده شده در سراسر دنيا را در اختيار هموطنان عزيز قرار داده است. نادر کامپیوتر با توجه به سابقه طولانی در زمینه صدا و تصویر، فروش محصولات جهانی با کیفیت بالا را در دستور کار خود قرار داده است و نمایندگی رسمی و شماره یک فروش محصولات Mygica , Ezcap , Ezcast , Ezcast pro , J5 create , V-king , Matrox , Minix , BeeLink , CanopusBlackMagic Design , LenKeng , M-Audio , Logitech , Bafo , Keynet Plus , +Aroun , Creative , Avermedia , Pegasus , Presonus , Focusrite , Sony , Uniclass و ... با گارانتی اصلی می باشد. و اينك با بيش از سه دهه تجربه حرفه ای در زمينه پخش و فروش انواع کارت کپچر اکسترنال و کارت کپچر اینترنال، انواع كارت تدوين حرفه اى ، کارت صدا, مبدل های صدا و تصویر، گیرنده دیجیتال تلویزیون، گیرنده دیجیتال موبایل و تبلت، گیرنده دیجیتال لپ تاپ و کامپیوتر، دانگل HDMI و دانگل های انتقال تصویر، اندروید باکس، مینی پی سی و ... در خدمت كليه هموطنان عزيز ميباشيم. نادر کامپیوتر همچنین همکاری در انجام تجهیز پروژه های بزرگ همانند سالنهای کنفرانس , ویدیو وال های مطرح انجام شده در کشور و پروژه های بزرگ تصویر بردای بخش درمان ( ذخیره سازی و ارسال تصاویر پزشکی )که در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته در کارنامه کاری خود دارد . در طی یک دهه اخیر نادرکامپیوتر با راه اندازی سایت اینترنتی خود سعی در ارائه محصولات و خدمات بهتر و ارزنده تر برای کاربران ایرانی برآمده است و اینک با بهره گیری از فروشگاه اینترنتی، ضمن ارائه مطالب تخصصی محصولات و ارائه پشتیبانی و راهنمایی، محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب از طریق فروشگاه آنلاین در اختیار کاربر قرار داده است.