مطالبی درباره دانگل HDMI

زمان انتشار : 22 دی 1399

دانگل های HDMI، دانگل هایی هستند که برای انتقال تصویر به صورت بی سیم و وایرلس مورد استفاده قرار میگیرند. دانگل های HDMI این قابلیت را دارند که به انواع تلویزیون، صدا و تصویری که در حال پخش از موبایل یا لپتاپ است را انتقال دهد. به عنوان مثال شما در حال بازی با گوشی خود هستید و تصویر آن به اندازه کافی بزرگ نیست؛ شما میتوانید به واسطه دانگل های HDMI تصویر بازی را به تلویزیون به صورت بی سیم انتقال دهید. جالب است بدانید این سخت افزار بطور مستقل دارای WIFI بوده و احتیاجی به مودم یا روتر بی سیم جداگانه نخواهد داشت.

از اولین نمونه های دانگل های HDMI، دانگل کروم کست است که از نمونه محصولات آن میتوان به دانگل کروم کست اولترا و دانگل کروم کست HDMI اشاره کرد که میتوانید از فروشگاه آنلاین نادرکامپیوتر نماینده انحصاری Mygica  و نماینده رسمی فروش Ezcap  در ایران تهیه کنید. این نمونه از دانگل های HDMI به وسیله گوگل ایجاد و مورد توجه افراد بسیاری واقع شد. همانطور که میدانید با گذشت زمان نیازهای کاربران روز به روز افزایش پیدا میکند و دانگل کروم کست نتوانست تمام نیازهای کاربران خود را پوشش دهد.

 

 

خوشبختانه شرکت EZCast توانست با تولید دانگل های EZCast نیازهای کاربران خود را برطرف کند. دانگل های ایزی کست HDMI از دانگل های پرکاربرد و مقرون به صرفه میباشند. محصولات شرکت EZCast بسیار متنوع میباشد به همین علت کاربران میتوانند بسته به نیاز و هزینه ای که مد نظرشان است، دانگل مورد نظر خود را انتخاب و تهیه کنند. از جمله دانگل های EZCast میتوان به دانگل های انتقال تصویر EZCast 4K HDMI و EZCast 2 HDMI اشاره کرد. خبر خوب این است که نادر کامپیوتر تنها نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش Ezcap و نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش  Mygica در ایران، با ارائه این محصولات کار شما را آسان میکند و میتوانید محصولات مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

 

 

نحوه وصل کردن دانگل های HDMI به صفحه نمایش

اتصال دانگل های HDMI به صفحه نمایش بسیار ساده میباشد. این دانگل ها هم به صورت مستقیم و هم به وسیله یک رابط HDMI به پورت HDMI تلویزیون یا ویدئو پروژکتور متصل میشوند. اگر صفحه نمایش دارای ورودی HDMI نبود میتوانید از انواع مبدل هایی مثل تبدیل HDMI به VGA یا دستگاه تبدیل HDMI به AV برای متصل کردن دانگل به صفحه نمایش استفاده کنید. برق دانگل های HDMI به وسیله یک آداپتور USB از نوع 5V 1A که توسط کابل USB به آن متصل میشود، تهیه میشود. انواع دیگری از دانگل ها مثل EZCast 4K HDMI هستند که از MHL پشتیبانی کرده و دیگر احتیاجی به برق جداگانه نخواهید داشت. البته اگر تلویزیون مورد نظر از قابلیت MHL پشتیبانی کند.

 

 

HDMI Dongle قابلیت اتصال به اینترنت را نیز دارد. با متصل شدن به مودم WIFI میتوانید به صورت همزمان از دانگل انتقال تصویر و اینترنت استفاده کرده و برنامه هایی مانند آپارات، فیلیمو، نماوا، یوتیوب و ... را به صورت آنلاین روی تلویزیون مشاهده کنید. از دیگر راه های ارتباطی HDMI Dongle، AirPlay، DLNA و Miracast هستند. علاوه بر تمام این ها سیستم عامل های ویندوز و مکینتاش و همچنین سیستم های عامل های اندروید و iOS مربوط به گوشی های هوشمند نیز به وسیله‌ ی این دانگل پشتیبانی می‌شوند.

 

 

عواملی که هنگام خرید دانگل های HDMI میتوانید مد نظر قرار دهید:

  • پشتیبانی نرم افزاری

بعضی از دانگل هایی مثل دانگل Anycast که نمونه های آن شامل دانگل Anycast M9 Plus و دانگل Anycast M4 Plus یا حتی دانگل Allcast و آنگل هایی مشابه آن ها که دارای چیپ های Rockchip و AM8252 هستند برای گوشی ها و تبلت هایی مناسب هستند که از قابلیت Screen Mirroring پشتیبانی می کنند. نمونه های دیگری از دانگل ها مثل دانگل انتقال تصویر EZCast 5G Dongle HDMI، هستند که از نرم افزار EZCast پشتیبانی میکنند. این مدل دانگل های HDMI بسیار پرطرفدار هستند زیرا برای انواع موبایل ، تبلت و لپتاپ و همچنین انواع سیستم عامل ها قابل استفاده بوده و محدودیتی برای آن ها وجود ندارد.

  • شبکه WiFi

دو نمونه از دانگل های HDMI وجود دارند؛ نمونه اول آن هایی هستند که دارای شبکه وای فای 2.4 گیگاهرتز میباشد و هزینه آن مناسب است. بیشتر برای کسانی استفاده میشود که میخواهند یکسری کارهای جزئی در خانه انجام دهند مانند دانگل EZCast A1. نمونه دوم آن هایی هستند که دارای شبکه 2.4 و 5 گیگاهرتز بوده و بیشتر برای محیط های آموزشی و تجاری کاربران استفاده میشود زیرا پایدارتر بوده و سرعت بالاتری دارد مانند دانگل انتقال تصویر EZCast 2 HDMI.

  • حافظه رم

دانگل های HDMI با توجه به قابلیت ها، امکانات و کیفیت پخش آن ها، دارای رم های 128 ، 256 و 512 مگابایت هستند.

مزیت های استفاده از آنگل HDMI

  • عدم نیاز به کابل کشی که میتواند از مهم ترین مزایای دانگل های انتقال تصویر به حساب آید. در محیط های شخصی، سالن های کنفران، اتاق جلسات و... دیگر نیازی به کابل های دست و پاگیر ندارید. شما میتوانید با استفاده از آنگل های HDMI تصاویر دستگاه خود را به صورت بی سیم به صفحه نمایش انتقال دهید.
  • استفاده و نصب دانگل ها بسیار راحت میباشد و آن ها از انواع سخت افزارها و سیستم عامل های پشتیبانی می کنند.
  • شما میتوانید از اطلاعات خود با امنیت بالا، به وسیله دانگل ها در هر محیطی استفاده کنید. معمولا استفاده از گوشی، تبلت، فلش و سی دی از وسیله های غیر قابل اطمینان برای ارائه اطلاعات خود به دیگران میباشند.
دسته بندی :
دانگل HDMI

ثبت نظر جدید

ستاره
تماس با ما
خدمات پس از فروش : ۶۶۷۳۴۳۴۶ - ۰۲۱     
تماس با پشتیبانی ( واتس اپ و تماس ) : ۰۹۰۱۳۷۸۴۶۹۴
تماس با مدیریت ( پیامک و واتس اپ ) : ۰۹۳۵۶۷۰۸۷۹۶
آدرس : تهران - خیابان جمهوری - چهار راه سی تیر - مجتمع تجاری فرقانی - همکف - واحد ۲۹ - نادر کامپیوتر
ساعت کاری فروش حضوری و جوابگویی سایت :
شنبه تا چهارشنبه ۹:۳۰ الی ۱۸  پنچشنبه ۹:۳۰ الی ۱۳:۳۰

 

نقشه

 

درباره ی ما

فروشگاه نادر کامپیوتر در سال 1364 شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت خود را از ابتدا بر پايه پيشرفت صدا و تصوير بنا نهاده است. ابتداى فعاليت تصويرى با كامپيوترهاى آميگا و كارت هاى شتابدهنده آن بهمراه ديجيتايزرهاى صدا و تصوير شروع شده و در سال هاى متوالى به همراه پيشرفت تكنولوژى كارتهاى ويدئويى استفاده شده در سراسر دنيا را در اختيار هموطنان عزيز قرار داده است. نادر کامپیوتر با توجه به سابقه طولانی در زمینه صدا و تصویر، فروش محصولات جهانی با کیفیت بالا را در دستور کار خود قرار داده است و نمایندگی رسمی و شماره یک فروش محصولات Mygica , Ezcap , Ezcast , Ezcast pro , J5 create , V-king , Matrox , Minix , BeeLink , CanopusBlackMagic Design , LenKeng , M-Audio , Logitech , Bafo , Keynet Plus , +Aroun , Creative , Avermedia , Pegasus , Presonus , Focusrite , Sony , Uniclass و ... با گارانتی اصلی می باشد. و اينك با بيش از سه دهه تجربه حرفه ای در زمينه پخش و فروش انواع کارت کپچر اکسترنال و کارت کپچر اینترنال، انواع كارت تدوين حرفه اى ، کارت صدا, مبدل های صدا و تصویر، گیرنده دیجیتال تلویزیون، گیرنده دیجیتال موبایل و تبلت، گیرنده دیجیتال لپ تاپ و کامپیوتر، دانگل HDMI و دانگل های انتقال تصویر، اندروید باکس، مینی پی سی و ... در خدمت كليه هموطنان عزيز ميباشيم. نادر کامپیوتر همچنین همکاری در انجام تجهیز پروژه های بزرگ همانند سالنهای کنفرانس , ویدیو وال های مطرح انجام شده در کشور و پروژه های بزرگ تصویر بردای بخش درمان ( ذخیره سازی و ارسال تصاویر پزشکی )که در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته در کارنامه کاری خود دارد . در طی یک دهه اخیر نادرکامپیوتر با راه اندازی سایت اینترنتی خود سعی در ارائه محصولات و خدمات بهتر و ارزنده تر برای کاربران ایرانی برآمده است و اینک با بهره گیری از فروشگاه اینترنتی، ضمن ارائه مطالب تخصصی محصولات و ارائه پشتیبانی و راهنمایی، محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب از طریق فروشگاه آنلاین در اختیار کاربر قرار داده است.