ضمن عرض تبریک سال نو، با توجه به تعطیلی پست و تیپاکس کلیه سفارشات بعد از 15 فروردین ارسال خواهد شد.

استارلینک چیست و چه کاربردی دارد؟

زمان انتشار : 03 آبان 1401

استارلینک چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

استارلینک چیست و چه کاربردی دارد؟

استارلینک (Starlink) یک سرویس برای استفاده از اینترنت جهانی است که در آن نیاز به مودم نیست. این سرویس به صورت ماهواره‌ای در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد و باید برای اتصال به آن از تجیهزات استفاده کرد. فناوری استارلینک از طرف شرکت اسپیس اکس (SpaceX) ایلان ماسک عرضه می‌شود. نحوه استفاده از آن دارای ابهاماتی است و نیاز به آشنایی کامل با عملکرد آن وجود دارد. سوالاتی از قبیل استارلینک چیست، نحوه استفاده از استارلینک چگونه است و مناطق تحت پوشش استارلینک کدامند، اغلب در فضای مجازی مطرح می‌شود. 

ایلان ماسک که مالکیت شرکت ایپیس اکس را دارد، ادعا کرده‌است که این اینترنت ماهواره‌ای در ایران نیز قابل استفاده است و تنها باید تجهیزات آن خریداری شود. به نظر می‌رسد که خرید تجهیزات استارلینک نیازمند صرف هزینه‌ی بسیار زیادی است و هنوز قیمت اینترنت ماهواره‌ای به صورت دقیق مشخص نیست. 

 

 

 نحوه استفاده از اینترنت استارلیک به چه صورت است؟

اینترنت استارلینک به عنوان یک اینترنت ماهواره‌ای برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است هدف از آن پوشش اهداف علمی، تحقیقاتی و یا نظامی باشد. می‌توان گفت که اولین گام برای ارائه این سرویس، از سال 2015 نهاده‌شد. ارائه اینترنت ماهواره‌ای به مناطقی که از این تکنولوژی محروم هستند، از دلایل ارائه این خدمات توسط اسپیس اکس است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از این سرویس به صورت رایگان است؛ اما برای نصب اینترنت استارلینک، نیازمند استفاده از تجهیزات هستیم. 

در صورت خرید تجهیزات، نصب و راه‌اندازی آن چندان دشوار نیست و امکان استفاده از آن در خانه نیز وجود دارد. اما قبل از خرید تجهیزات استارلینک باید از پوشش‌دهی این سرویس در کشور خود مطلع باشیم. در ادامه نحوه استفاده از این اینترنت ماهواره‌ای را بیان می‌کنیم. 
نصب و راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک 

در ابتدا باید به این نکته توجه شود که به منظور نصب استارلینک باید دید مستقیم به آسمان در حدود 100 درجه باشد. هنگام اتصال نیز به منظور دسترسی بهتر به ماهواره، باید آسمان صاف باشد. تجهیزات استارلینک در یک جعبه خاکستری‌رنگ در اختیار شما قرار می‌گیرد و مراحل نصب آن به شرح زیر است. 

1.    باز کردن جعبه‌ استارلینک  و مطالعه دستورالعمل
2.    جداسازی تجهیزاتی مانند استارلینک‌کیت، سه پایه، روتر و کابل 
3.    نصب کیت استارلینک به مکان مناسب مانند تیر یا سقف
4.    روشن‌کردن استارلینک 
5.    اتصال کابل به منبع تغذیه به منظور راه‌اندازی دستگاه 
6.    دانلود برنامه استارلینک starlink از اپ استور
7.    نصب برنامه استارلیک روی گوشی هوشمند 
8.    اتصال تمامی کیت‌ها
9.    کلیک روی open wifi settings
10.    اتصال به شبکه starlink
11.    بررسی زمان اتصال ترمینال به ماهواره 
12.    همسو کردن دیش با ماهواره در چند دقیقه

در صورتی که تجهیزات starlink به خوبی نصب شده‌باشند، با نصب برنامه در گوشی هوشمند، اتصال به سرعت برقرار خواهد شد. باید جهت اتصال به این اینترنت دیش نیز به درستی انتخاب شود؛ تا اتصال سریع‌تر از آنچه‌که هست انجام شود. بهتر است که به منظور ایجاد اتصال بهتر، به دستورالعمل همراه جعبه به دقت نگاه کنید. 

 

 

مناطق تحت پوشش اینترنت stalink 

به منظور اطلاع از مناطق تحت پوشش در ایران و جهان، باید به سایت استارلینک مراجعه کنید. در این سایت مناطق تحت پوشش استارلینک مشخص می‌شوند. بر اساس اطلاعات این سایت بسیاری از بخش‌های ایران نیز تحت پوشش این اینترنت ماهواره‌ای قرار گرفته‌اند. در حال حاضر کشورهای تحت‌پوشش این خدمات همواره در حال افزایش هستند و افراد زیادی در این مناطق به اینترنت ماهو‌اره‌ای دسترسی خواهند داشت. در برخی از کشورها استفاده از آن به صورت رایگان  است؛ اما در بسیاری دیگر باید حق اشتراک به صورت سالانه پرداخت شود. 

در نقشه مناطق تحت‌پوشش starlink نام کشورهای بسیاری زیادی دیده‌می‌شود. در این مناطق ممکن است دسترسی رایگان یا به صورت اشتراکی باشد. بر اساس گفته‌های ایلان ماسک، تا چند سال آینده کل مناطق به این اینترنت ماهواره‌ای دسترسی پیدا خواهند کرد. با توجه به پیشرفت پوشش‌دهی اینترنت ماهواره‌ای در تمامی نقاط جهان، پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده تمامی مناطق در قاره‌های مختلف امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای را داشته‌باشند. 

اینترنت ماهواره ای در ایران 

بر اساس یکی از توئیت‌های ایلان ماسک، سرویس اینترنت ماهواره‌ای به زودی در تمامی قاره‌های جهان قابل دسترسی خواهدبود. در این راستا با توجه به سوال یک کاربر ایرانی در مورد پوشش‌دهی آن در ایران، وی خبر از پوشش آن در بخش‌های مختلف ایران را داد. با توجه به گفته‌های ایلان ماسک، برخی از تحریم‌های اینترنت و تکنولوژی نسبت به ایران برداشته‌شد. سپس در پی گفته‌های بعدی ایلان ماسک این اینترنت در ایران نیز فعال شد. 

بر اساس نقشه استارلینک، در ابتدا برخی از مناطق غربی توانایی استفاده از اینترنت ماهواره‌ای را داشتند. اما بعد از مدتی شهرهای مهمی مانند تهران و کرج نیز تحت پوشش این نوع اینترنت درآمدند. در واقع در این مناطق با استفاده از تجهیزات می‌توان به راحتی به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کرد. اینترنت ماهواره‌ای در ایران در طول یک ماه به سرعت در تمام نقاط قابل دسترسی است و می‌توان به راحتی با به کارگیری تجهیزات از آن استفاده کرد. هزینه خرید تجهیزات استارلیک به شدت بالا است و برای استفاده از آن، نیاز به پرداخت حق اشتراک است. 

 

 

سخن پایانی 

امروزه روش‌های مختلفی برای استفاده از اینترنت وجود دارد. اما این اینترنت ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلف از نظر سرعت و کیفیت دچار افت شود. به همین دلیل دسترسی به یک اینترنت بدون قطعی و با سرعت بالا همواره یکی از دغدغه‌های بشر بوده‌است. در عصر فناوری و تکنولوژی‌، استفاده از اینترنت ماهواره‌ای مانند استارلینک امری عجیب و دور از ذهن نیست. در واقع بسیاری از کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، همواره به دنبال روش‌های جدید برای دست‌یابی به اطلاعات با سرعت بالا هستند.

با توجه به اینکه برای دست‌یابی به این اینترنت نیاز به استفاده از تجهیزات گران‌قیمت است، دسترسی اکثریت افراد به آن محدود خواهدشد. اینترنت ماهواره‌ای رایگان در صورتی می‌تواند برای مناطق روستایی و بی‌بهره از اینترنت مورد استفاده قرار گیرد که هزینه خرید تجهیزات آن مقرون‌به صرفه باشد. در غیر این صورت امکان دسترسی همگان به آن فراهم نخواهد شد. استارلینک در برخی از کشورها به صورت رایگان ارائه می‌شود و افرادی که به اینترنت از این طریق دسترسی پیدا می‌کنند، هیچ‌گونه حق اشتراکی را پرداخت نمی‌کنند. 
 

دسته بندی :
تکنولوژی

ثبت نظر جدید

ستاره
تماس با ما
خدمات پس از فروش : ۶۶۷۳۴۳۴۶ - ۰۲۱     
تماس با پشتیبانی ( واتس اپ و تماس ) : ۰۹۰۱۳۷۸۴۶۹۴
تماس با مدیریت (فقط پیامک ) : ۰۹۳۵۶۷۰۸۷۹۶
آدرس : تهران - خیابان جمهوری - چهار راه سی تیر - مجتمع تجاری فرقانی - همکف - واحد ۲۹ - نادر کامپیوتر

 

نقشه

 

درباره ی ما

فروشگاه نادر کامپیوتر در سال 1364 شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت خود را از ابتدا بر پايه پيشرفت صدا و تصوير بنا نهاده است. ابتداى فعاليت تصويرى با كامپيوترهاى آميگا و كارت هاى شتابدهنده آن بهمراه ديجيتايزرهاى صدا و تصوير شروع شده و در سال هاى متوالى به همراه پيشرفت تكنولوژى كارتهاى ويدئويى استفاده شده در سراسر دنيا را در اختيار هموطنان عزيز قرار داده است. نادر کامپیوتر با توجه به سابقه طولانی در زمینه صدا و تصویر، فروش محصولات جهانی با کیفیت بالا را در دستور کار خود قرار داده است و نمایندگی رسمی و شماره یک فروش محصولات Mygica , Ezcap , Ezcast , Ezcast pro , J5 create , V-king , Matrox , Minix , BeeLink , CanopusBlackMagic Design , LenKeng , M-Audio , Logitech , Bafo , Keynet Plus , +Aroun , Creative , Avermedia , Pegasus , Presonus , Focusrite , Sony , Uniclass و ... با گارانتی اصلی می باشد. و اينك با بيش از سه دهه تجربه حرفه ای در زمينه پخش و فروش انواع کارت کپچر اکسترنال و کارت کپچر اینترنال، انواع كارت تدوين حرفه اى ، کارت صدا, مبدل های صدا و تصویر، گیرنده دیجیتال تلویزیون، گیرنده دیجیتال موبایل و تبلت، گیرنده دیجیتال لپ تاپ و کامپیوتر، دانگل HDMI و دانگل های انتقال تصویر، اندروید باکس، مینی پی سی و ... در خدمت كليه هموطنان عزيز ميباشيم. نادر کامپیوتر همچنین همکاری در انجام تجهیز پروژه های بزرگ همانند سالنهای کنفرانس , ویدیو وال های مطرح انجام شده در کشور و پروژه های بزرگ تصویر بردای بخش درمان ( ذخیره سازی و ارسال تصاویر پزشکی )که در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته در کارنامه کاری خود دارد . در طی یک دهه اخیر نادرکامپیوتر با راه اندازی سایت اینترنتی خود سعی در ارائه محصولات و خدمات بهتر و ارزنده تر برای کاربران ایرانی برآمده است و اینک با بهره گیری از فروشگاه اینترنتی، ضمن ارائه مطالب تخصصی محصولات و ارائه پشتیبانی و راهنمایی، محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب از طریق فروشگاه آنلاین در اختیار کاربر قرار داده است.