ضمن عرض تبریک سال نو، با توجه به تعطیلی پست و تیپاکس کلیه سفارشات بعد از 15 فروردین ارسال خواهد شد.

Miracast چیست؟

زمان انتشار : 06 اسفند 1399

Miracast چیست؟

Miracast یک فناوری ضروری برای هر کسی است که می خواهد به صورت بی سیم (wireless) محتوا را از یک صفحه نمایش در صفحه نمایش دیگر یا یک پروژکتور مانند ارائه ها، فیلم ها، برنامه ها و عکس ها به اشتراک بگذارد. این فناوری به سادگی آن محتوا را به صورت بی سیم (wireless)  و از طریق قابلیت mirror، آنچه در صفحه نمایش یک دستگاه است بر روی صفحه دیگر انتقال داده و به راحتی قابل مشاهده می شود.

Miracast که در تجارت ، آموزش و سرگرمی مفید واقع شده است ، یک استاندارد فناوری است که توسط Wi-Fi Alliance تصویب شده و نسبت به میلیون ها دستگاه مدرن در سراسر جهان، native میباشد، بنابراین می توانید به آن اعتماد کنید. از همه بهتر ویژگی اصلی آن این است که نیاز به کابل و آداپتور را از بین می برد.

 

 

Miracast فقط یک فناوری screen-mirroring نیست و می تواند خیلی بیشتر باشد. معلمان از آن برای بهبود درک و تعامل دانش آموز استفاده می کنند. فروشندگان، مدیران مشاغل و بسیاری دیگر هر روز از این فناوری برای انجام کارهای خود استفاده می کنند. بنابراین از این فناوری در اداره ، کلاس یا خانه میتوانید استفاده کنید. در ادامه همه مطالبی که باید درباره Miracast بدانید مطرح شده است.

Miracast چگونه کار می کند؟

بر اساس استاندارد Wi-Fi Direct ، Miracast ارتباط مستقیمی بین دستگاه و صفحه نمایش (peer-to-peer) برقرار می کند و اساساً شبکه Wi-Fi خود را ایجاد می کند. دستگاهی که محتوای آن را ذخیره یا پخش می کند (به عنوان مثال یک تبلت) مستقیماً با گیرنده Miracast (مثلاً یک ScreenBeam) ارتباط برقرار می کند. Miracast به صورت بی سیم متصل می شود و همه چیز را از یک صفحه نمایش به صفحه نمایش دیگر mirror می کند.

چگونه از Miracast استفاده کنیم؟

اگر دستگاه ویندوز 10 دارید ، کافی است کلید Windows + K را فشار دهید تا wireless mirroring روشن شود. در مرحله بعد، گیرنده خود را انتخاب کنید. اگر از ویندوز 8.1 استفاده می کنید ، کلید Windows + C را فشار دهید تا نوار charms باز شود.

 

برای دستگاه های Android ، به تنظیمات " Settings" بروید و نمایش " Display" را انتخاب کنید. بعد نمایشگر بی سیم " Wireless display" را لمس کنید. این کار دستگاه شما را قادر می سازد تا به دنبال گیرنده ScreenBeam یا دانگل Miracast خود بگردد. اگر دستگاه تلفن همراه شما از Miracast به صورت native پشتیبانی نمی کند، می توانید از یک آداپتور، مانند ScreenBeam’s USB Transmitter 2 ، و برخی از نرم افزارهای mirroring استفاده کنید. هنگامی که بدانید چگونه به تنظیمات Miracast دستگاه خود دسترسی پیدا کنید، استفاده از Miracast بسیار ساده است. برای برخی از دستگاه ها ، یک برنامه Miracast می تواند mirroring صفحه را حتی ساده تر کند.

Miracast به یک شبکه موجود اعتماد نمی کند و به نقطه دسترسی بی سیم نیاز ندارد ، اما اگر متصل شود می تواند از مزایای یک شبکه استفاده کند. این یک مزیت بزرگ برای محیط های تجاری و آموزشی است زیرا اجازه می دهد ترافیک ویدئویی سنگین از شبکه خارج شود و امکان اتصال یک مهمان ایمن را بدون حضور در یک شبکه فراهم می کند در نتیجه باعث پهنای باند ارزشمند و ایجاد امنیت بیشتر می شود. Miracast همچنین به شما امکان می دهد تا دستگاه ها به یک شبکه Wi-Fi موجود متصل شوند در حالی که همزمان به طور مستقیم به یک نمایشگر متصل هستند؛ پس همیشه میتوانید این اطمینان را به خود بدهید که خدمات شبکه همیشه برای ارائه ها یا مشاهده محتوا در دسترس هستند.

چگونه می توانید متوجه شوید که دارای دستگاهی با قابلیت Miracast هستید؟

اکثر دستگاه های مدرن ویندوز و اندروید از قبل با Miracast رابطه دوستانه داشتند. این شامل تبلت ها، تلفن های هوشمند، رایانه های شخصی و لپتاپ ها است. دستگاه های مایکروسافت دارای Miracast هستند که با ویندوز 10 ارائه می شوند. Miracast در بسیاری از دستگاه های Android با نسخه 4.2 به بعد وجود دارد.

برخی از نمایشگرهای متصل نیز دارای Miracast برای نمایش بی سیم (wireless) هستند. علاوه بر این ، برخی از دستگاه های استریم مانند Roku و Amazon Fire TV نیز از فناوری نمایش بی سیم Miracast برای اتصال دستگاه ها استفاده می کنند.

 

 

تفاوت های میان Miracast، AirPlay و Google Chromecast

AirPlay فناوری ارائه شده توسط شرکت اپل است که به دستگاه های macOS ، iOS و iPadOS اجازه می دهد تا نمایشگرها را به صورت بی سیم و بدون کابل HDMI آینه کنند. این استاندارد تقریباً در هر دستگاه Apple موجود است و روشی آسان برای اتصال فراهم می کند.

Google Cast ابزار دیگری است که توسط Google ارائه شده و بدون نیاز به کابل HDMI، محتوای موبایل و رایانه را در صفحه نمایش های مصرف کننده به صورت بی سیم نمایش می دهد. به دلیل توانایی پخش بی سیم محتوای ویدئویی چندرسانه ای (HBO ، YouTube ، Netflix و غیره) به وسیله دستگاه همراه و مدارس برای دستگاه های محاسباتی ارزان Chromebook ، در بین مصرف کنندگان محبوب است. Google Cast اغلب با استفاده از دانگل بی سیم Google ChromeCast در دسترس قرار می گیرد، اگرچه تعدادی از نمایشگرهای مصرف کننده و سایر راه حل ها اکنون شامل فناوری Google Cast در داخل است.

بر خلاف Miracast ، Chromecast ابزاری برای نمایش صفحه نیست. این یک دانگل است که به درگاه HDMI تلویزیون شما متصل می شود و از Wi-Fi برای دسترسی به اینترنت استفاده می کند. Google Cast و AirPlay ابزاری عالی برای نمایش محتوای بی سیم از طریق سرویس پخش استریمینگ هستند اما برای توسعه بسیار محدود هستند. به عنوان مثال ، Chromecast از کد اتصال PIN روی صفحه یا استاندارد امنیتی WPA2 Wi-Fi پشتیبانی نمی کند که به دلایل امنیتی توسط مدارس و مشاغل به طور گسترده برای تأیید اعتبار دستگاه ها استفاده می شود.

 

 

پیاده سازی های Google Cast و AirPlay به طور معمول مدیریت گیرنده از راه دور ، قابلیت اتصال لمسی یا محیطی ، حالت اتصال مستقیم AGO مانند peer-to-peer یا امکان ادغام با دستگاه های مهمان را که نمی توانند در یک شبکه باشند فراهم نمی کنند. مزایای اصلی راه حل های  native Miracast به علت پشتیبانی از peer-to-peerاست که یک پشتیبانی اصیل و بدون نیاز به اپلیکیشن و عدم اتصال به Wi-Fi است ، و این باعث می شود Miracast به عنوان یک انتخاب فناوری شفاف در محیط های محاسبات سازمانی و خانگی تحت سلطه دستگاه های ویندوز باشد.

چرا از Miracast استفاده کنیم؟

Miracast به دستگاه های مدرن امروزی این قدرت را می دهد تا به راحتی از طریق بی سیم (wireless) به نمایشگرها و پروژکتورها متصل شوند. فناوری نمایش بی سیم Miracast با از بین بردن نیاز به سیم و کابل و نیز بدون دردسر پیدا کردن کابل درست، اتصال یا ورودی مناسب را در اختیار کاربران قرار می دهد. اکنون معلمان و مجریان می توانند با ارائه ویدئوهای افتضاح و تأخیرهای جلسه در محل کار خداحافظی کنند و به اطلاعات پر سرعت و بدون تأخیر سلام کنند.

 

دسته بندی :
دانگل HDMI

ثبت نظر جدید

ستاره
تماس با ما
خدمات پس از فروش : ۶۶۷۳۴۳۴۶ - ۰۲۱     
تماس با پشتیبانی ( واتس اپ و تماس ) : ۰۹۰۱۳۷۸۴۶۹۴
تماس با مدیریت (فقط پیامک ) : ۰۹۳۵۶۷۰۸۷۹۶
آدرس : تهران - خیابان جمهوری - چهار راه سی تیر - مجتمع تجاری فرقانی - همکف - واحد ۲۹ - نادر کامپیوتر

 

نقشه

 

درباره ی ما

فروشگاه نادر کامپیوتر در سال 1364 شروع به فعالیت نمود و عمده فعالیت خود را از ابتدا بر پايه پيشرفت صدا و تصوير بنا نهاده است. ابتداى فعاليت تصويرى با كامپيوترهاى آميگا و كارت هاى شتابدهنده آن بهمراه ديجيتايزرهاى صدا و تصوير شروع شده و در سال هاى متوالى به همراه پيشرفت تكنولوژى كارتهاى ويدئويى استفاده شده در سراسر دنيا را در اختيار هموطنان عزيز قرار داده است. نادر کامپیوتر با توجه به سابقه طولانی در زمینه صدا و تصویر، فروش محصولات جهانی با کیفیت بالا را در دستور کار خود قرار داده است و نمایندگی رسمی و شماره یک فروش محصولات Mygica , Ezcap , Ezcast , Ezcast pro , J5 create , V-king , Matrox , Minix , BeeLink , CanopusBlackMagic Design , LenKeng , M-Audio , Logitech , Bafo , Keynet Plus , +Aroun , Creative , Avermedia , Pegasus , Presonus , Focusrite , Sony , Uniclass و ... با گارانتی اصلی می باشد. و اينك با بيش از سه دهه تجربه حرفه ای در زمينه پخش و فروش انواع کارت کپچر اکسترنال و کارت کپچر اینترنال، انواع كارت تدوين حرفه اى ، کارت صدا, مبدل های صدا و تصویر، گیرنده دیجیتال تلویزیون، گیرنده دیجیتال موبایل و تبلت، گیرنده دیجیتال لپ تاپ و کامپیوتر، دانگل HDMI و دانگل های انتقال تصویر، اندروید باکس، مینی پی سی و ... در خدمت كليه هموطنان عزيز ميباشيم. نادر کامپیوتر همچنین همکاری در انجام تجهیز پروژه های بزرگ همانند سالنهای کنفرانس , ویدیو وال های مطرح انجام شده در کشور و پروژه های بزرگ تصویر بردای بخش درمان ( ذخیره سازی و ارسال تصاویر پزشکی )که در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته در کارنامه کاری خود دارد . در طی یک دهه اخیر نادرکامپیوتر با راه اندازی سایت اینترنتی خود سعی در ارائه محصولات و خدمات بهتر و ارزنده تر برای کاربران ایرانی برآمده است و اینک با بهره گیری از فروشگاه اینترنتی، ضمن ارائه مطالب تخصصی محصولات و ارائه پشتیبانی و راهنمایی، محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب از طریق فروشگاه آنلاین در اختیار کاربر قرار داده است.